دبیر خانه کشاورز استان گلستان گفت: کشاورزان حتما آزمون خاک را در دستور کار خود قرار دهند تا بر اساس آن نسبت به تهیه کودهای پایه اقدام کنند.

کشاورزان آزمون خاک را در دستور کار قرار دهند

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی قلی ایمانی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از اول مهرماه، سال زراعی ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ آغاز شده و کشاورزان در تکاپو آماده سازی بستر برای کشت محصولات پاییزه از جمله گندم، جو، کلزا و... هستند.

وی افزود: کشاورزان برای اینکه تولید و به دنبال آن درآمدشان تحت تاثیر قرار نگیرد، حتما به توصیه‌های فنی و کارشناسی توجه دقیق داشته باشند.

دبیر خانه کشاورز گلستان بیان کرد: برای اینکه محصول خوبی برداشت کنیم باید از نهاده های تولید هم به شکل مطلوب و هم به اندازه استفاده کنیم؛ یکی از این نهاده ها کودهای شیمیایی است.

ایمانی ادامه داد: با توجه به اینکه ما در استان گلستان سالانه دوبار محصول کشت می کنیم، خاک نیازمند مواد غذایی است تا بتواند محصول بعدی را به شکل مناسب به ثمر برساند.

وی گفت: هرچند قیمت کود افزایش پیدا کرده اما قیمت محصولات کشاورزی نیز بر اساس همین افزایش قیمت کود و نهاده های دیگر تعیین شده است.

دبیر خانه کشاورز استان گلستان خاطرنشان کرد: به کشاورزان توصیه می شود با انجام آزمون خاک، از وضعیت خاک مزرعه خود مطلع شوند و بر اساس آن نسبت به تهیه کودهای پایه مانند فسفاته، ازته و پتاسه اقدام کنند.

ایمانی گفت: از کشاورزان درخواست داریم کودهای مورد نیاز خود را حتماً از کارگزاری های مجاز تهیه کنند تا دچار ضرر و زیان نشوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار