معرفی دهمین استاندار گلستان با حضور وزیر کشور ، بازفعالیت بیش از ۹۰ درصد پمپ بنزین های استان، رهاسازی یک قلاده فوک خزری، برگزاری کنفرانس ملی هیدرولیک در گرگان و صادرات ۲۳۰ هزار تن کالا از مسیر ریلی اینچه برون از جمله رویدادهای خبری این استان در هفته نخست آبان بود.

نجات فوک خزری از تور صیادان و دیگر رخدادهای خبری گلستان در هفته قبل

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، دهمین استاندار گلستان  سه‌شنبه  گذشته با حضور وزیر کشور فعالیت خود را آغاز کرد تا با اجرای برنامه‎‌های اندیشیده شده و حمایت افزون‌تر دولت سیزدهم، مشکلات زیرساختی و طولانی مدت این استان شمالی برطرف شده و امید ساکنان دیار هیرکان برای رسیدن به توسعه پایدار رنگ واقعیت به خود بگیرد.

علی‌محمد زنگانه که دهمین استاندار گلستان از بدو تاسیس (سال ۷۶) تاکنون است دو هفته گذشته از هیات دولت رای اعتماد گرفت و با شعار "جهاد پیشرفت" برای جبران سریع کمبودها با بهره‌گیری دقیق و کامل از ظرفیت‌ها و استفاده از توان نخبگان جوان، انقلابی و خبرگان کار خود را آغاز خواهد کرد.

وزیر کشور در جلسه معارفه استاندار با اشاره به هم مرز بودن ایران با ترکمنستان گفت که هیچ مانعی برای توسعه روابط دیپلماتیک و اقتصادی با این کشور همسایه وجود ندارد.

احمد وحیدی اظهار داشت: روابط قومی و فرهنگی ایران و ترکمنستان بسیار نزدیک و دیرینه است و فرصتی بی نظیر برای تقویت تعاملات ۲ کشور دوست و همسایه به شمار می‌رود.

وی گفت : استاندار گلستان در زمینه توسعه روابط با ترکمنستان اختیار کامل دارد و باید روابط بین ۲ کشور را بیش از پیش توسعه داد.

**

مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: عمده واحدهای تولیدی خارج از شهرک ها و نواحی صنعتی این استان به دلیل دسترسی نداشتن یا فاصله زیاد با شبکه از مزایای گازطبیعی بهره مند نیستند.

علی طالبی افزود: با هدف تحقق  جهش تولید، گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی متقاضی استفاده از سوخت گازطبیعی با اولویت پیگیری می شود.

**

 استاندار گلستان با اشاره به فعال شدن ۸۵ درصد جایگاه سوخت در این استان گفت : برای شتاب بخشی به عرضه بنزین به صورت آنلاین افزایش سوخت‌گیری بنزین ۱۵۰۰ تومانی برای مردم، تیم های it اعزامی به پمپ بنزین ها برای رفع مشکل ۲ برابر شدند.

علی محمد زنگانه اظهارداشت :‌ با بسیج هسته های it تعدادی از دستگاه‌های اجرایی و همکاری آنها با شرکت پالایش نفت استان،‌گروه های فنی و رفع مشکل برای حضور در پمپ های  بنزین از ۲ برابر هم بیشتر و روند کار سرعت مشهودی  گرفته است.

**

رییس کل دادگستری گلستان تکمیل و آب‌گیری سد نرماب چهل چای را مطالبه مردم منطقه دانست و گفت: این نهاد آماده هرگونه همکاری برای حل مسائل حقوقی و قضایی مربوط به تملک اراضی در حوزه این سد است.

حیدر آسیابی در بازدید از محل ساخت سد نرماب چهل چای مینودشت، از حمایت‌های قضایی و قانونی برای افزایش سرعت تکمیل ساخت این سد خبر داد و اظهارداشت: یکی از برنامه‌های دادگستری استان سرکشی از حوزه‌های قضایی و بازدید از طرح‌های عمرانی و واحدهای تولیدی نیازمند حمایت قضایی است.

**

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به ضرورت تزریق واکسن کرونا به یک میلیون و ۴۵۵ هزار نفر از جمعیت بالای ۱۲ سال استان گفت که تاکنون ۴۳ درصد این افراد هر ۲ نوبت این واکسن را تزریق کردند.

ناهید جعفری روز پنجشنبه اظهار داشت: تاکنون‌ یک میلیون و ۷۸۵ هزار و ۸۸۸ دُز واکسن کرونا (دُزهای اول، دوم و  سوم) در استان مصرف شده که از کل واکسن‌های تزریق شده، ۹۵۷ دُز برای نوبت سوم بود.

**

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: طرح های آبرسانی هفت شهر گرگان، گنبدکاووس، آزادشهر، رامیان، بندرترکمن، گمیشان و کلاله این استان تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

سیدمحسن حسینی در نشست پیگیری طرح های آبرسانی در سال ۱۴۰۰ در سال جلسات این نهاد افزود: تاکنون بخشی زیادی از یکهزار و ۵۹۰ میلیارد ریال این طرح به صورت نقدی و اسناد خزانه به شرکت در استان تخصیص یافته و امیدواریم نقدینگی لازم به زودی تامین شود.

وی اظهارداشت: با برنامه ریزی انجام شده و جذب اعتبار مزبور توسط این شرکت، بهره برداری از این طرح ها پایان دی ماه و پایان سال جاری و خرداد سال آینده پیش بینی و بر پیشرفت فیزیکی چند پروژه افزوده خواهد شد.

**

نایب رییس شورای اسلامی شهر گرگان گفت: مطالعات تجمیعی برای آغاز طرح های شهری در مرکز استان ضروری است و اجرای برخی طرح مصداق هدررفت و نتیجه ای جز اسراف بیت المال ندارد.

عیسی مهری در بیست و سومین جلسه رسمی علنی شهر گرگان اظهارداشت : تغییر نمای بیرونی ساختمان مرکزی شهر برای دومین بار طی ۱۵ سال اخیر، بلا استفاده بودن رستوران و المان میدان بسیج، کف سازی چند باره پیاده روها در خیابان های ولیعصر(عج)، امام خمینی (ره)،شهید بهشتی و دیگر خیابان های شهر و طراحی چندباره فضای سبز پارک شهر گرگان مصداقی روشن از هدررفت بودجه شهر است.

**

فوک ۱۲ ساله خزری که در تور صیادان شبه جزیره میانکاله گرفتار شده بود پس از نمونه‌برداری و اطمینان از سلامت جسمانی، در پهنه آبی پیرامونی جزیره آشوراده و دریای خزر رها شد.

نماینده مرکز تحقیقات و بازتوانی سگ‌های آبی هلند در ایران گفت: صیادان حاضر در شبه جزیره میانکاله گزارش گرفتار شدن یک قلاده فوک خزری را به مرکز امداد و نجات ارسال کردندکه پس از حضور در منطقه و نمونه برداری، عمر این فوک نر ۱۲ سال تخمین زده شد

امیر شیرازی اظهار داشت: به سبب نوع دانه بندی و بافت تورهای صیادی مخصوص ماهیان خاویاری، هیچ جراحتی بر بدن این فوک مشاهده نشده است.

**

بیستمین کنفرانس ملی هیدرولیک با هدف تبادل دانش فنی و انتقال تجربیات در مباحث مربوط به علم هیدرولیک، سازه‌های هیدرولیکی و صنعت آب در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به صورت مجازی در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با محورهای اصلی هیدرولیک و محیط زیست دریای خزر و خلیج فارس با محورهای جنبی آن مانند هیدرولیک جریان و رسوب سواحل، تالاب ها و خلیج، دریا و بنادر تجهیزات و فناوری های نوین در مهندسی رودخانه و سیلاب در کنش جریان سطحی با جریان های زیر سطحی و زیرزمینی، مدیریت سیلاب تجربه نگاری و آینده پژوهی، مهندسی رودخانه و هیدرولیک سیلاب، هیدرولیک شبکه های آب و فاضلاب و مجاری تحت فشار و هیدرولیک انفورماتیک با همکاری انجمن هیدرولیک ایران و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.

**

مدیرکل سازمان انتقال خون گلستان با بیان اینکه هفت درصد اهداکنندگان خون این استان را زنان تشکیل می دهند، گفت که در سال جاری ۲ هزار زن گلستانی خون اهدا کرده اند.

سیدصادق بنی‌عقیل اظهارداشت: میزان اهدای خون مردم گلستان از ابتدای سال تاکنون  نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد هفت درصدی به رقم ۳۰ هزار نفر رسید.

 به گفته وی از خون های اهدایی اهالی گستان ۵۰ هزار فرآورده خونی نظیر پیکسل، پلاسما، پلاکت، کرایو و خون‌ شسته‌ شده استحصال و به مراکز درمانی ارایه شده است.

**

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ گفت: صادرات ریلی گلستان در سال جاری از ۲۳۰ هزار تن عبور کرد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷۰ درصد رشد داشته است.

محسن اعتماد  اظهارداشت: فارغ از جهش چشمگیر حجم تبادلات تجاری ریلی از گلستان، امروز اولین محموله ترانزیتی از مبدا ترکیه از گمرگ اینچه برون گلستان وارد ترکمنستان شد.

وی خاطرنشان کرد : این محموله ۲۰ هزار تن وزن داشت که بر اساس پیش بینی ها، در روزهای آتی شاهد ترانزیت و واردات کود گوگرد از مبدا ترکمنستان به مقصد ترکیه خواهیم بود که ارزآوری خوبی را برای کشور به همراه خواهد داشت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار