نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های بزرگ گنبدکاووس در پرورش اسب و مسابقات سوارکاری، گفت: جهاددانشگاهی می‌تواند با ایجاد مرکز اصلاح ژنتیک اسب گام بلندی برای کمک به توسعه منطقه کند.

جهاددانشگاهی موتور پیشران توسعه کشور است/ مرکز اصلاح ژنتیک اسب در گنبدکاووس دایر شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، جهاددانشگاهی استان گلستان هر چند نسبت به بسیاری از واحدها نوپا بوده و در گام‌های نخست توسعه و تبلور اراده‌هایش بوده اما مدتی است با تغییر مدیریت، تازه‌نفس و با راهبردهایی جدید در مسیر اهدافش مسیر تعامل با نهادها، ادارات، سازمان‌ها و ظرفیت‌های موجود انقلاب را در پیش‌گرفته است.

از این رو صبح امروز امان قلیچ شادمهر نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی به دعوت جهاددانشگاهی استان گلستان با حضور در مرکز جهاددانشگاهی گنبدکاووس ضمن بازدید از این مرکز با مدیریت، پرسنل و اساتید دیدار و گفت‌وگو کرد.

جهاددانشگاهی بدون هیاهو و خودنمایی فعالیت می‌کند

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در مجموعه جهاددانشگاهی، اظهار کرد: بسیار خوشحالم که در جمع افراد فرهیخته‌ای هستم که با دلسوزی و نگاهی جهادی به دنبال رفع مشکلات کشور هستند.

امان قلیچ شادمهر با بیان اینکه بنده در مجموعه شهدای جهاد دانشگاهی در استان البرز نیز حضور پیدا کرده‌ام، خاطرنشان کرد: باید به این مجموعه انقلابی که بدون هیاهو و خودنمایی سالهاست بارهای بزرگی را از دوش انقلاب برداشته است افتخار کرد.

وی با تأکید بر اینکه جهاددانشگاهی موتور پیشران توسعه کشور است، افزود: در مجموعه جهاددانشگاهی ظرفیت‌های بسیار بالایی وجود دارد که بر پایه دانش و فناوری به سمت تولید ثروت برای کشور و رفع محرومیت حرکت می‌کند.

جهاددانشگاهی به اصلاح الگوی کشت در گلستان ورود کند

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حضور جهاددانشگاهی در بحران کرونا موجب گره‌گشایی کار شد، ادامه داد: همگان نقش مؤثر جهاددانشگاهی و سپاه را در بحران‌هایی از جمله کرونا را دیده و به آن واقف هستند.

شادمهر بر لزوم ورود جهاددانشگاهی برای به فعلیت رساندن ظرفیت‌های بزرگ و وسیع استان گلستان و به ویژه گنبدکاووس تأکید کرد و گفت: ما در استان گلستان هشت اقلیم از ۱۲ اقلیم را دارا بوده و در حوزه‌های مختلفی مثل گردشگری، کشاورزی، پزشکی و ورزش یک سر و گردن از سایر استان‌ها بالاتریم اما نتوانسته‌ایم با نگاهی دانش‌بنیان از آن‌ها بهره‌مند شویم.

وی با ابراز گلایه از برخی نهادهای متولی در حوزه تولیدات کشاورزی، تصریح کرد: ما در سال جاری با بیش از یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تن افت محصولات مواجه هستیم که نشان می‌دهد بخش عمده‌ای از امکانات و منابع انسانی در برخی از دستگاه‌های مرتبط در مسیر درستی سازمان‌دهی و برنامه‌ریزی نشده‌اند.

جهاددانشگاهی متصدی تست‌های دوپینگ سوارکاری شود

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدواریم جهاددانشگاهی در گلستان به موضوع اصلاح الگوی کشت به‌صورت علمی ورود کند، اضافه کرد: در حوزه سرطان به ویژه سرطان سینه ما یکی از قطب‌های کشور هستیم و اگر جهاددانشگاهی در این حوزه ورود کند خیرین و نیکوکاران بزرگی را نیز در گنبدکاووس برای کمک به این موضوع به میدان خواهیم آورد.

وی با انتقاد شدید از وضعیت نامطلوب دخالت‌های فدراسیون سوارکاری در روند اجرای کورس سوارکاری گنبدکاووس، گفت: در موضوع دوپینگ درصورتی‌که بخواهیم باور کنیم نمونه‌ها به خارج از کشور ارسال می‌شوند مبالغ هنگفتی در هفته از پول زحمات مردم محروم منطقه بی‌دلیل و بدون شفافیت به هدر می‌رود درحالی‌که جهاددانشگاهی می‌تواند این آزمایش‌ها را در آزمایشگاه‌های مجهز خود با هزینه‌هایی بسیار پائین تر و بدون انتقال سرمایه به خارج از کشور انجام دهد.

۲۴ ساعته در خدمت مردم و انقلاب هستیم/ ایجاد مرکز درمان سرطان سینه در گنبدکاووس ضروری است

رئیس جهاددانشگاهی واحد گلستان نیز در این نشست با تقدیر از حمایت مجمع نمایندگان استان از جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر بارها بر بهره‌مندی از ظرفیت جوانان انقلابی و متعهد جهاددانشگاهی برای رفع مشکلات و گره‌گشایی از سختی‌ها تأکید کرده‌اند.

ابراهیم شهبازی با اعلام آمادگی برای راه‌اندازی مرکز تخصصی اصلاح ژنتیک اسب و مرکز درمان سرطان سینه در گنبدکاووس توسط جهاددانشگاهی، خاطرنشان کرد: ما در حوزه درمان ناباروری نیز در استان گلستان ورود جدی خواهیم کرد و امیدواریم که مدیران استانی و نمایندگان مجلس در این مسیر حامی ما باشند.

وی با بیان اینکه نگاه مدیران جهاددانشگاهی کشور به استان گلستان بسیار مثبت و توسعه‌ای است، افزود: ما در تلاش هستیم تا در کنار توسعه آموزشی و فرهنگی در حوزه پژوهشی نیز جهاددانشگاهی استان گلستان را به رشد متناسب و قابل‌ملاحظه‌ای نسبت به شرایط گذشته برسانیم و در این مسیر بر توان جوانان مؤمن و انقلابی استان خودمان تکیه کرده‌ایم.

در پایان این دیدار امان قلیچ شادمهر پس از استماع گزارش اقدامات مرکز جهاددانشگاهی گنبدکاووس در هفت ماهه نخست سال جاری، در دفتر ایسنا شرق استان گلستان نیز حضور پیدا کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار