حجت الاسلام سلیمانی فرد گفت: احیای موقوفات با همکاری سایر دستگاه ها محقق می شود.

احیای موقوفات با همکاری سایر دستگاه ها محقق می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت الاسلام «روح الله سلیمانی فرد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان با اشاره به احیای بقاع متبرکه، اظهار کرد: احیای حرم های مطهر احیای امر اهل بیت (علیهم السلام) است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: هر چه داریم از دین و دنیا معاد و معاش از برکت امامزادگان بوده و حیات و نفس کشیدن ما به وجود این بزرگواران وابسته است.

 

وی با اشاره به اینکه توجه به ساختار کالبدی امامزادگان و اماکن مذهبی نیاز به توسعه متوازن دارد، گفت: توسعه متوازن مذهبی در شهر لازم است، یعنی اگر در گرگان بر روی بلندی بایستیم باید نمادهای مذهبی شهر را مشاهده کنیم.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد اضافه کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر به این موضوع توجه ویژه شده و امیدواریم این مسیر را در قالب بازآفرینی شهری و اختصاص بودجه های فرهنگی ادامه یابد زیرا این اماکن نماد شهر و دینداری و تقید مردم هستند.

 

وی اضافه کرد: در فصل جدید از خدمت به مردم باید با همکاری یکدیگر کارهای بزرگی مانند احیای بناهای تاریخی صفوی و تیموری، آب انبارها و غیره را مد نظر قرار دهیم لذا در این راستا کارگروهی متشکل از اوقاف، شهرداری گرگان و میراث فرهنگی شکل گرفته و باید روند احیا موقوفات تسریع شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار