مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان:

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: با توجه به شرایط ویژه کرونایی امسال، برنامه های دهه ولایت در دو بخش فرهنگی و اجتماعی ارائه می شود.

برنامه های دهه ولایت با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در بقاع متبرکه گلستان برگزار می شود

به گزارش خبرنگارگلستان 24، حجت‌الاسلام روح الله سلیمانی فرد، مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان اظهار کرد: با توجه به شرایط ویژه کرونایی امسال، برنامه های دهه ولایت با عنوان جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی در دو بخش فرهنگی و اجتماعی در بقاع متبرکه سطح استان با اجرای رعایت کامل مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می شود.

وی افزود: دهه ولایت و امامت برای مسلمانان بسیار ارزشمند محسوب می‌شود، انجام کارهایی مانند انفاق و بخشش، اطعام و مهمانی دادن، صدقه و تقبل هزینه زندگی دیگران، اجرای عقد اخوت، تکریم سادات و شاد کردن مومنین از جمله کارهایی است که می توان در این ایام انجام داد.

سلیمانی فرد ادامه داد : زمان اجرای این طرح از سه شنبه بیست و نهم تیر ماه روز عرفه، لغایت پنجشنبه هفتم مرداد ماه ۱۴۰۰ ، روز عید غدیر خم (مطابق با نهم لغایت هجدهم ذی‌الحجه ۱۴۴۲) است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان اعلام کرد: اقدامات تبلیغی و ترویجی این طرح شامل فضاسازی، تبلیغات محیطی پیرامون بقعه و آذین بندی صحن ، تبلیغات شهری و نصب بنرهای دهه ولایت در سطح شهرنورافشانی در شب عید غدیر با همکاری نهادها با رعایت اصول ایمنی،راه اندازی کاروان شادی با نام شمیم ولایت در دهه ولایت به ویژه شب و روز عید سعید غدیر خم است.

وی افزود: با توجه به شرایط موجود فعلی برنامه های این طرح قرائت دعای عرفه از حرم مطهر امامزاده عبدالله(ع) گرگان(صحن آستان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی) به صورت زنده در روز سه شنبه ۲۹ تیر ساعت ۱۷:۱۵ از سیمای مرکز گلستان پخش خواهد شد.

وی ادامه‌ داد: نماز عید سعید قربان، مراسم جشن میلاد امام هادی‌علیه‌السلام و قرائت زیارت جامعه کبیره و اجرای مراسم جشن در شب و روز عید سعید غدیرخم به صورت مجازی برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار