بیکی گفت: عدم بصیرت جامعه و جهل مردم باعث می شود که حاکمان جور بتوانند امام معصوم یک مذهب را در بدترین جو خفقان نگه دارد و آن را مظلومانه شهید کند و دم از کسی برنیاید.

عدم بصیرت و جهل مردم باعث انزوا  و اسارت امام معصوم در جامعه می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ مهدی بیکی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: ترویج معارف اهل بیت (علیهم السلام) یکی از مهمترین برنامه های فرهنگی است که باید نسبت به آن اهتمام جدی داشته باشیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: شهادت ائمه (علیهم السلام) نیز از جمله مسائلی است که دل هر انسان آزاده ای را به درد می آورد و نشان از جو خفقان جوامعی است که اصلا آمادگی پذیرش ناب ائمه (علیهم السلام) در آن وجود نداشت.

 

وی ادامه داد: شهادت امام حسن عسگری(علیه السلام) نیز یکی از آن نقطه های تلخ تاریخ است که واقعا غمبار است. 

 

بیکی اظهارداشت: شاید باور کردنی نباشد که امام یک جامعه در بین امت پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) آن جامعه در اسارت باشد و شهید شود. 

 

وی گفت: عدم بصیرت جامعه و جهل مردم باعث می شود که حاکمان جور بتوانند امام معصوم یک مذهب را در بدترین جو خفقان نگه دارد و آن را مظلومانه شهید کند و دم از کسی برنیاید.

 

بیکی افزود: درس آموزی از تاریخ یکی از نکاتی است که باید در بازخوانی تاریخ ائمه (علیهم السلام) آموخته شود تا دیگر دوران تلخ تاریخی تکرار نشود. 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان گفت: یکی از علل اساسی که باعث می شود ائمه معصومین(علیهم السلام) در انزوا قرار گیرند عدم رشد فکری مردم بود. 

 

وی افزود: وظیفه ما این است که زمینه رشد فکری و معنوی مردم را فراهم کنیم تا مردم با بصیرت بیشتر و شناخت عمیق تر نسبت به مسائل دینی خود عمل کنند و اهداف دین در جامعه محقق شود.   

 

بیکی گفت: زمینه سازی برای ظهور نیز از همین روست که تا زمانی که زمینه برای تحقق حکومت مهدوی فراهم نشود، امام زمان (عجل الله تعالی) ظهور نمی کند زیرا در طول تاریخ قابل مشاهده است که شناخت و بصیرت مردم یکی از اساسی ترین علل ظهور آخرین امام خواهد بوود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار