مدیرکل آموزش و پرورش گلستان ضمن تاکید بر ضرورت آشنایی دانش‌آموزان با بیانیه گام دوم انقلاب گفت که بر اساس این منشور تربیتی، نوجوانان ایران اسلامی باید به سلاح علم، دین و بصیرت مجهز شوند.

دانش‌آموزان در راستای بیانیه گام دوم انقلاب به سلاح بصیرت مجهز شوند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، احسان گوهری‌راد روز یکشنبه در مراسم یادواره ۶۰۰ شهید دانش آموز و فرهنگی گلستان در حسینیه عاشقان ثارالله گرگان اظهار داشت: دانش آموزان برای مقابله با هجمه های دشمنان باید از آگاهی و بصیرت برخوردار باشند که یکی از نشانه های این بصیرت افزایی، حضور در یادواره‌های شهدا است.

وی افزود: پس از پایان جنگ تحمیلی، دشمن استحاله فرهنگی جوانان و نوجوانان ایران را در دستور کار خود قرار داد تا به خیال خود در زمان کوتاه بدون جنگ و خونریزی در تمام ارکان فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور نفوذ کند که برای جلوگیری از به هدف نشستن این توطئه دشمن باید جوانان و نوجوانان را به سلاح بصیرت و آگاهی مجهز کرد.

یک استاد حوزه علمیه گرگان هم در این مراسم با تاکید بر ضرورت نشر راه شهدای انقلاب اسلامی گفت: دانش‌آموزان گلستانی تاریخ کشور را مطالعه کنند و با قهرمانان واقعی کشور آشنا شوند.

حجت الاسلام سید حبیب‌الله حسینی بیان کرد: شهدای جنگ تحمیلی قهرمانان واقعی کشور هستند اما دشمنان تلاش می کنند نقش آنان در عدم وابستگی ایران به استکبار را کمرنگ کرده و نسل جوان را از این شهدا دور کنند.

وی افزود: اقدام فداکارانه نوجوان شهید علی لندی در نجات چند زن از دل آتش نشان داد که مسیر شهدای انقلاب توسط  جوانان و نوجوانان در حال طی شدن است و وقفه ای در حرکت چرخ انقلاب اسلامی وجود ندارد.

در پایان این مراسم از خانواده چند شهید دانش آموز گلستانی تجلیل شد .

شجاعت و آرمان خواهی، انتظار و عدالت خواهی، بصیرت و ولایت مداری، خلاقیت و نوآوری، ایثار و تعالی معنوی، مقاومت و استکبار ستیزی و میثاق با ولایت دانش آموزان بسیجی به ترتیب عناوین روزهای هفته بسیج دانش‌آموزی ( هشت تا ۱۳ آبان) است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار