امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس: رفتارهای تکفیری ناشی از جهالت و فریب‌خوردگی است

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس با اشاره به لزوم وحدت و همدلی میان مسلمانان در شرایط اخیر، گفت: ما هیچ‌گاه اجازه نخواهیم داد رفتارهای تکفیری که ناشی از جهالت و فریب‌خوردگی است وارد کشور عزیزمان شود و در هر زمان و مکانی این اقدامات را محکوم خواهیم کرد.

پیروزی نهایی با مسلمانان متحد و یک‌دل است

به گزارش گلستان 24 ؛ آخوند عبدالباسط نوری‌زاد شامگاه شنبه در نشست با معتمدین اهل سنت شهرستان گنبدکاووس، با اشاره به اینکه اهل سنت در ایران اسلامی همواره با انقلاب و ارزش‌های انقلاب گره خورده‌اند، اظهار کرد: مشارکت اهل سنت به ویژه در منطقه ترکمن صحرا در صحنه‌های نیازمندی انقلاب همواره نشان داده است که ارادت و عشق ما به انقلاب و نظام به چه میزانی بوده است.

وی با بیان اینکه تحقق حکومت اسلامی و منطبق بر آموزه‌های دینی در کشور یکی از آرزوهای همیشگی اهل سنت بوده است، افزود: امروز که به لطف درایت و شجاعت امام راحل و تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب این فرصت فراهم شده است تا در زیر سایه پرچم جمهوری اسلامی در کشورعزیزمان شیعه و سنی در برابری کامل زندگی کنند خداوند متعال را شاکر و سپاسگزاریم.

امام جمعه اهل تسنن گنبدکاووس با تاکید بر اینکه با وجود تلاش همه‌جانبه دشمنان برای اختلاف افکنی و ایجاد شکاف میان اقوام و مذاهب در کشورمان، خاطرنشان کرد: به لطف خدا و هوشیاری مردم و به ویژه علمای شیعه و سنی امروز مردمان گنبدکاووس در کمال صمیمیت و علاقه به یکدیگر بدون توجه به قومیت و مذهب زندگانی آرام و دلنشینی را تجربه می‌کنند.

نوری‌زاد اطاعت از فرامین رهبر معظم انقلاب را برای همه ایرانیان فارغ از تفاوت‌های دینی، مذهبی و قومی واجب و ضروری دانست و گفت: برخی می‌خواهند با اختلاف افکنی و طرح مباحث بی‌فایده و فرعی در کشور و میان مردم شکاف ایجاد کنند که قطعا در این مسیر شکست خواهند خورد.

وی با اشاره به بروز برخی رفتارهای پلید و تروریستی در منطقه ار سوی گروهک‌های تکفیری، ادامه داد: ما هیچ‌گاه اجازه نخواهیم داد این گونه رفتارهای ناشی از جهالت و فریب‌خوردگی وارد کشور عزیزمان شود و در هر زمان و مکانی این اقدامات را محکوم خواهیم کرد.

امام جمعه اهل تسنن گنبدکاووس با تاکید بر اینکه اسلام همواره در طی مسیر حق دشمنانی را خواهد داشت، تصریح کرد: برخی در تلاش هستند تا چراغ اسلام ناب را خاموش کنند اما اراده خداوند بر اکمال و اتمام این دین الهی تا روز قیامت و پیروزی و نصرت مسلمانان تعلق گرفته است.

نوری‌زاد با بیان اینکه امروز نباید با اصرار بر ضروریات مذهب، ضروریات و اصل دین را مورد بی‌مهری و بی‌توجهی قرار داد، اضافه کرد: بدون تردید با توجه به رسالت همه ما مسلمانان برای حفظ اتحاد و همدلی در شرایط موجود ضروریات دین بر ضروریات مذهب اولویت دارد.

وی پیروزی نهایی را متعلق به مسمانان متحد و یک‌دل در دنیا دانست و تاکید کرد: ان‌شاءالله با همدلی و وحدت موجود در ایران اسلامی می‌توانیم مسیر پرافتخار تمدن نوین اسلامی را هرچه زودتر طی کنیم.

انتهای پبام/


منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار