مدیرعامل شرکت گاز گلستان در رابطه با گاز رسانی به صنایع استان توضیحاتی ارائه داد.

نیروگاه برق و کارخانه سیمان؛ بزرگترین مشتریان گاز گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، علی طالبی مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: سرمایه گذاران حوزه‌های صنعت در استان گلستان می‌توانند برای تامین گاز مصرفی با مراجعه به ادارات گاز در محل اجرای طرح یا مرکز استان، درخواست خود را ارائه داده تا در اقدام بعدی برای گازرسانی به واحد‌هایی که ظرفیت گازرسانی دارند، در لیست قرار گیرند.

طالبی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های حمایتی دولت و یارانه مصوب شورای اقتصاد، استقبال صاحبان صنایع برای استفاده از سوخت گاز افزایش قابل توجهی یافته و اکنون درخواست متعددی در استان وصول شده است.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان با بیان این که گازرسانی به ۹۳۶ طرح تولیدی و صنعتی عمده در استان انجام شد، افزود: تاکنون ۳۷ واحد صنعتی در آزادشهر، ۱۰۷ واحد در آق قلا، ۵۷ طرح در بندرگز و ۴۵ طرح در بندرترکمن گازرسانی شده است.

به گفته طالبی ۳۵ طرح گازرسانی در رامیان، ۷۵ طرح در علی آباد، ۸۲ طرح در کردکوی، ۳۶ طرح در کلاله،۲۰ طرح در گالیکش، ۲۲۹ طرح در گرگان،  ۳۱ طرح در گمیشان، ۱۴۴ طرح در گنبدکاووس، پنج طرح در مراوه تپه و ۳۳ طرح در مینودشت اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان ادامه داد: بزرگترین مشتریان گاز مصرفی استان، نیروگاه برق علی آباد کتول با تولید برق یک هزار مگاوات و کارخانه سیمان پیوند در گالیکش هستند.

طالبی افزود: در نیمه نخست امسال نیروگاه سیکل ترکیبی علی آبادکتول به همراه سه نیروگاه مقیاس کوچک CHP در مجموع ۹۰۹ میلیون و ۹۸۱ هزار و ۴۲۳ مترمکعب و کارخانه سیمان ۴۹ میلیون و ۶۶۴ هزار و ۷۰۴ مترمکعب مصرف داشته اند.

او گفت: گاز طبیعی علاوه بر کاهش آلاینده‌های زیست محیطی، نقطه عطفی در شکوفایی اقتصاد، بستر مناسب برای افزایش تولید و سرمایه به وجود خواهد آورد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار