با حضور مسئولان استانی، مرکز صلح فرهنگیان استان گلستان در شهرستان گرگان افتتاح گردید.

افتتاح مرکز صلح فرهنگیان استان گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان صبح دوشنبه10آبان 1400، مرکز صلح فرهنگیان استان در شهرستان گرگان،  با حضوراحسان گوهری راد مدیرکل آموزش و پرورش گلستان، احمد جعفری معاون قضائی و رئیس شوراهای حل اختلاف استان، سید رضا سید حسینی دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گرگان و سایر مسئولان استانی و شهرستانی، در جهت توسعه و ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه فرهنگیان افتتاح گردید.

در این جلسه  گوهری راد رشد و توسعه فرهنگ را در بستر آموزش و پرورش دانست و گفت: آموزش و پرورش برای رسیدن به اهداف با سایر دستگاه ها به خصوص قوه قضائیه تعامل داشته واعتقاد بر این است که  آموزش مهارت‌های زندگی برای آسایش و آرامش آحاد جامعه ودر جلوگیری از بروز اختلاف نقش به سزایی دارد.

جعفری تقویت و آموزش و توانمندسازی افراد در جهت فرهنگ سازی عفو و بخشش و صلح و سازش را از برنامه‌های مهم شورای حل اختلاف برای سایر دستگاه ها دانست.

 وی با اشاره به سند تحول قضایی، ارتباط نزدیک با دستگاه اجرایی را از مهم ترین برنامه ها دانست و افزود: هیأت صلح یاران می‌تواند رسیدگی به دعاوی جامعه مخاطب آموزش و پرورش را توسط مسئولین و مجریان متخصص آموزش و پرورش و با مشارکت افراد باتجربه در یک دفتر ویژه ای مورد رسیدگی خاص قرار دهد.

سید حسینی درادامه گفت: اکثر اختلافاتی که به پرونده های دادگاه ختم می شود و اختلافات شدیدی بین آنها رخ می دهد از روی ناآگاهی افراد به موضوعات حقوقی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار