عمل نکردن به تعهدات سازنده مجتمع ۳۰۰ واحدی در بندرگز ساکنان آن را با تنش هایی مواجه کرده است و آنها دست به دامن قانون شدند.

گلایه های ساکنان مجتمع ۳۰۰ واحدی در بندرگز/ ورود دادستانی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سازنده یک مجتمع از ابتدای کار قرار بود در منطقه‌ای از شهرستان بندرگز ۳۰۰ واحد یک طبقه بسازد، اما از اواسط ساخت و ساز، این مجتمع به آپارتمان‌های ۵ طبقه تبدیل شد.

ساکنان از نداشتن کنتور برق و مشخص نبودن پارکینگ و همچنین مشکل دار بودن آسانسور‌ها گله‌مند بودند.

به گفته یکی از ساکنان، ۷ سال است که قسط واحدش را پرداخت کرده و اقساط به پایان رسیده، اما هنوز سند خانه به نامش زده نشده است.

یکی دیگر از ساکنان می‌گوید: سازنده، یک محوطه‌ای از کنار ساختمان را به جای پارکینگ، برای خودش باغ درست کرده است.

گفته می‌شود قراردادی در نظام مهندسی بابت یک ساختمان ۵ طبقه ثبت نشده است و در واقع مجوز پروانه ساخت،۲ طبقه بر روی پیلوت بوده در حالی که ۴ طبقه بر روی پیلوت ساخته شده است.

جعفر رضایی شهردار بندرگز در این باره گفت: برخی از طبقات بدون پروانه ساخته شده است و بر اساس کمیسیون ماده ۱۰۰ تعیین تکلیف شده اند.

صادقی دادستان عمومی و انقلاب بندرگز در خصوص این موضوع گفت: اگر کوتاهی مسئولین وقت ادارات و یا نظام مهندسی باشد این قضیه پیگیری می‌شود.

نکته تاسف بار این است که وقتی یک سازنده ساختمان تخلفاتی خارج از پروانه مرتکب می‌شود ناظر را یعنی کسی که باید کار‌های فنی را تایید کند خودش انتخاب می‌کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار