دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان گفت: به امور اراضی استان نسبت به اینکه چرا برخی تخلفات ساخت و سازهای غیرمجاز را گزارش نکرده‎اند، تذکر داده‎ایم.

تذکر دادستان مرکز استان به امور اراضی گلستان

 حجت‎الاسلام سیدمصطفی حقی اظهارکرد: به مسئولان امور اراضی جهاد کشاورزی استان دستور داده‎ایم در کوتاه‎ترین زمان ممکن همه تخلفات در روستای زیارت را به دادستانی گزارش کنند.

به گزارش گلستان 24، وی با تاکید بر ادامه روند تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی روستای گردشگری زیارت گرگان تصریح کرد: حکم قلع و قمع این بناها که به صورت غیرمجاز در زمین‎های کشاورزی روستای زیارت احداث شده‌اند با تقاضای امور اراضی استان از مدت‎ها پیش صادر شده اما بنا به دلایلی بر زمین مانده بود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان با بیان اینکه 100 پرونده قلع و قمع در اجرای احکام کیفری قرار دارد که قرار شده با هماهنگی ادارات و نهادها هفته‎ای پنج تخریب انجام شود، افزود: در این راستا این هفته نیز پنج ساختمان غیرمجاز در زیارت تخریب شد که یکی از این ساختمان‎ها متعلق به یک کارمند بازنشسته جهاد کشاورزی بود.

حقی با بیان اینکه پیش از اجرای حکم، بارها به صاحبان این بناها اخطار داده می‎شود، تصریح کرد: در صورتی که صاحبان بنا اقدام به تخلیه و تخریب بنا نکنند، در زمان اجرای حکم، هزینه تخلیه و تخریب از متخلفان گرفته می‎شود.

وی در پاسخ به افرادی که نسبت به تخریب موردی این بناها در روستای گردشگری زیارت اعتراض داشتند، نیز گفت: فعلا بناهایی تخریب می‎شوند که امور اراضی استان، گزارش تخلف آنها را به دادستانی ارائه کرده‎ است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان با بیان اینکه به امور اراضی استان نسبت به اینکه چرا برخی تخلفات را گزارش نکرده‎اند تذکر داده‎ایم، تاکید کرد: به مسئولان امور اراضی جهاد کشاورزی استان دستور داده‎ایم در کوتاه‎ترین زمان ممکن همه تخلفات در روستای زیارت را به دادستانی گزارش کنند.

حقی تصریح کرد: پیش از این درباره گزارش تخلفات ساخت و ساز در روستای «توشن» نیز به امور اراضی تاکید کرده بودیم که امور اراضی فقط در رو روز گذشته 116 ساخت و ساز غیرمجاز را به دادسرای عمومی و انقلاب گرگان گزارش کرده است.

وی تعداد آرای قلع و مانده در واحدهای اجرای احکام کیفری استان را که مدت‎هاست ادارات متولی به بهانه نداشتن امکانات و ابزارآلات اجرا نکرده‎اند نیز 400 پرونده اعلام کرد و گفت: در رایزنی‎هایی که با دادستان‎های دیگر شهرهای استان داشته‎ایم قرار شده به تدریج این احکام نیز، اجرا شوند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد افراد با دور زدن قانون به زمین‎های کشاورزی و اراضی ملی و منابع طبیعی دست‎اندازی کنند.

ارسال نظر

  • غلامی
    0

    درود و صد بدرود بر قاطعیت حاج آقا حقی !

آخرین اخبار