نخستین دوره مسابقات لیگ قهرمانی "فرود دقت پاراگلایدر" با حضور ۱۵۰ خلبان زن و مرد استان‌های کشور از امروز سه‌شنبه به مدت چهار روز در سایت پرواز "فلای‌لند" رامیان واقع در شرق استان گلستان آغاز شد.

مسابقات پاراگلایدر قهرمانی کشور در رامیان آغاز شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ مسوول برگزاری این مسابقات به خبرنگار ایرنا گفت: "فرود دقت" یکی از رشته‌های چتربال‌ سواری است که در آن خلبان، پرواز خود را از نقطه‌ای در قله کوه آغاز کرده و در یک هدف از قبل تعیین‌شده فرود می‌آید.

نصیر مهرگان ادامه داد: آخرین روز این رقابت‌ها مربوط به رشته "کوهنوردی - پرواز" به معنی کوهپیمایی با تجهیزات پروازی با حضور ۳۶ نفر است که برای نخستین بار در آسیا برگزار می‌شود.

مسوول برگزاری این مسابقات افزود: در این رشته افراد از محل فرود با استفاده از لوازم پروازی به سمت محل شروع پرواز در ارتفاع کوهپیمایی می‌کنند و بعد از آن نیز در هدف تعیین شده فرود می‌آیند و بر اساس مجموع فعالیت‌شان در هر ۲ بخش امتیاز دریافت خواهند کرد. 

مهرگان همچنین گفت که محل مناسب برای استقرار شرکت کنندگان در لیگ قهرمانی فرود دقت پیش بینی شده و تمام استانداردهای لازم برای انجام این ورزش در سایت پرواز "فلای لند" واقع در روستای گردشگری الهادی رامیان به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری ورزشی استان فراهم است.

همچنین همزمان با برگزاری مسابقات لیگ قهرمانی فرود دقت با پاراگلایدر، جشنواره و نمایشگاه غذاهای سنتی، بازی‌های بومی - محلی و موسیقی سنتی در روستای شش آب رامیان برگزار می‌شود.

سایت پرواز رامیان مجهز به چمن مصنوعی با ارتفاع ۴۳۰ متر از سطح دریا، با داشتن طبیعت چشم‌نواز و امنیت کافی، تجهیزات لازم در چهار فصل سال، علاقمندان زیادی از  داخل و خارج از کشور را برای پروازهای آموزشی، انفرادی و تفریحی به سمت خود جذب می‌کند.

پرواز پاراگلایدرها از تپه‌های زیبای روستای الهادی شروع و به کناره‌های جاده رامیان - شاهرود بین روستای باقرآباد و شش‌آب ختم می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار