اولین جشنواره دانشگاهیان تاریخ‌ساز گلستان با موضوع دفاع مقدس امروز سه‌شنبه پس از معرفی نفرات برتر بخش‌های هفت‌گانه به کار خود پایان داد.

جشنواره دانشگاهیان تاریخ‌ساز گلستان به پایان رسید

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، ترویج فرهنگ و روحیه ایثار و شهادت، شهدای دانشجو، راهیان نور و بازتاب جهانی، بازشناسی مفاهیم هنری با موضوع جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، نقش خانواده‌ شهدای دانشجو در دفاع مقدس، بازآفرینی هنری و وصایای شهدای دانشجو، جبهه بین‌المللی مقاومت و دانشگاه‌ها، سیره شهدا در دوران جنگ تحمیلی و بسیج دانشجویی و نقش آن در دوران دفاع مقدس موضوعات محوری این جشنواره بود.

علی دهقان دبیر این جشنواره گفت که دانشجویان مراکز آموزش عالی گلستان در بخش هنرهای تجسمی، تئاتر و نمایش، موسیقی، فیلم کوتاه، ادبیات داستانی، شعر و عکس بیش از ۱۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال کردند.

فاطمه جلالیان و فائزه سادات سید رضایی نفرات اول و امیر حسین عبادیان شایسته تقدیر بخش فیلم کوتاه، یوسف فانی، شهربانو قمبرآبادی و حوریه فروغی نفرات اول هنرهای تجسمی، زهرا کلانتری نفر دوم، مجتبی تجری نفر سوم و محمد مهدی مارزلو شایسته تقدیر بخش شعر، فرزاد خدنگ نفر دوم، حمیدرضا میرزایی‌زاده و محمد حسین صفری سوم مشترک، زهرا شکوهی، عاطفه عبداللهی، علی عباس زاده، زهرا ایروانی و عاطفه گرزین شایسته تقدیر بخش ادبیات داستانی و علیرضا قره جانلو، زهرا پیاده‌کوهسار و سمیه مختاری شایسته تقدیر بخش عکس، برگزیدگان این جشنواره ملی بودند.

هیات داوران در بخش تئاتر و نمایش و موسیقی هیچ اثری را شایسته تقدیر و کسب رتبه اول تا سوم تشخیص نداد.

رییس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در این مراسم گفت: استفاده از زبان هنر برای مقابله با توطئه‌های استکبار جهانی باید بیشتر از همیشه مورد استقبال و استفاده دانشجویان و جوانان قرار بگیرد.

علی نجفی نژاد افزود: مستکبرین هیچ‌گاه دست از طراحی توطئه برای وارد کردن آسیب به نظام مقدس جمهوری اسلامی برنمی دارند و در سال های اخیر با تغییر رویکرد به استفاده از فضای مجازی برای نفوذ اقتصادی و فرهنگی روی آورده اند که ما هم باید با از این ظرفیت برای نشر آموزه های خود و خنثی کردن این نقشه ها استفاده کنیم.

وی با اشاره به تسخیر سفارت آمریکا توسط دانشجویان در ۱۳ آبان سال ۵۸، این رویداد را فتح قله های افتخار به دست دانشجویان پیرو خط امام دانست.

رییس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ادامه داد: رسالت امروز جوانان و دانشجویان، جهاد علمی برای دستیابی به پیشرفت های بیشتر و فتح قله های مرتفع علمی دنیا است.

رییس دانشگاه فرهنگیان گلستان هم در این مراسم گفت: در سال های گذشته برگزاری اردوی راهیان نور، فرصت مناسب آشنایی نسل جوان با هشت سال دفاع مقدس و فداکاری و ایثار رزمندگان سپاه اسلام بود اما با شیوع کرونا و تعطیلی اجباری این اردوها، جشنواره دانشگاهیان تاریخ ساز به عنوان جایگزینی برای مشارکت دانشجویان در فضای مجازی و نشر فرهنگ ایثار و شهادت در نظر گرفته شد.

نوید ثنایی اظهار داشت: دانشجویان هنرمند گلستانی در فضای هنری و فرهنگی بیش از ۱۰۰ اثر را در قالب های مختلفی از جمله شعر، عکس، فیلم و داستان به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار