رییس جمعیت هلال احمر کلاله گفت که این شهرستان ۱۳۰ هزار نفری با وجود ۲ نقطه شهری و ۱۱۵ روستا، برای خدمت‌رسانی بهتر به حادثه‌دیدگان نیازمند احداث یک پایگاه امداد و نجات بین شهری است.

کلاله به پایگاه امداد و نجات بین‌شهری نیاز دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ یعقوب کوهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: مناطق شهری و روستاهای کلاله با وجود رودخانه‌های "دوغ، آق‌سو و زاو" سالی چند نوبت گرفتار بالا آمدن آب این رودخانه‌ها و خسارات سیل به مردم می‌شوند اما به دلیل نبود پایگاه امداد و نجات، برای خدمات رسانی به حادثه دیدگان از شهرستان‌های مجاور استفاده می شود.

وی افزود: پایگاه امداد و نجات بین شهری روستای "چاتال" با ارتقای بخش مراوه‌تپه در سال ۸۶ به شهرستان مستقل، از حوزه جغرافیایی کلاله خارج شد اما تا زمان احداث پایگاه امداد و نجات بین شهری در کلاله، نیروهای مستقر در این پایگاه در صورت وقوع حوادث، خدمات رسانی در این شهرستان را نیز انجام می‌دهند.

کوهی بابیان اینکه هم اکنون هلال احمر کلاله فقط یک ساختمان اداری دارد و تجهیزات عملیاتی آن نیز ناقص است، گفت: این جمعیت فقط یک خودروی عملیاتی کمک‌دار دارد و فضایی برای استقرار و ساماندهی نیروهای داوطلب نیز در آن وجود ندارد. 

وی، مهمترین نیاز کلاله را ایجاد پایگاه امداد و نجات بین شهری و ارتقای تجهیزات عملیاتی آن دانست و اظهار داشت: احداث این پایگاه در ستاد شهرستانی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران تصویب شده و ۲ هزار مترمربع زمین در روستای قره‌جه نیز برای ساخت آن پیشنهاد گردید.

رییس جمعیت هلال احمر کلاله بابیان اینکه کارشناسان کشوری واحد امداد و نجات این نهاد پس از بازدید از زمین پیشنهادی با احداث پایگاه در آن موافقت کردند، گفت: فرایند اداری برای واگذاری زمین به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و الحاق آن به طرح هادی درحال انجام است.

کوهی افزود: بعد از انجام مراحل واگذاری زمین، عملیات ساخت این پایگاه با زیربنای ۲۰۰ مترمربع آغاز خواهد شد.

شهرستان کلاله با بیش از ۱۳۰ هزار نفر جمعیت و هزار و ۷۵۲ کیلومتر مربع وسعت در شرق استان گلستان واقع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار