مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان از افتتاح پایگاه امداد و نجات بین شهری با 6 میلیارد و 500میلیون ریال هزینه در مسیر گرگان به شاهرود خبر داد و گفت: این پایگاه امدادرسانی در حوزه روستای چهار باغ در محور توسکستان ایجاد شده است.

آغاز بکار پایگاه امداد ونجات بین شهری در مسیر گرگان - شاهرود

 به گزارش گلستان 24، مجتبی اکبری افزود: با توجه به نقش پایگاه های امداد و نجات بین شهری در تامین سلامت و امداد رسانی به حادثه دیدگان در سوانح رانندگی و دیگر حوادث، این پایگاه همزمان با هفته دولت سال جاری راه انداری شد.

آغاز بکار پایگاه امداد ونجات بین شهری در مسیر گرگان - شاهرود
به گفته وی جاده توسکستان یکی از پرترددترین و حادثه خیز ترین مسیرهای مواصلاتی استان گلستان بوده و پیش از این نیروهای امداد و نجات در یک کانکس در ابتدای جنگل توسکستان مستقر بودند که هم اینک برای دسترسی و کمک بهتر به حادثه دیدگان از سوانح مختلف رانندگی، گم شدن در جنگل و کوه، پایگاه ثابت با همکاری دهیاری و اهالی روستای چهارباغ تاسیس شده است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان با بیان اینکه برای تجهیز این پایگاه 10 میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: هم اکنون در استان 14 پایگاه امداد و نجات جاده ای وجود دارد و نیز دو پایگاه آموزش سگ های جستجوگر و زنده یاب و پایگاه امداد هوائی فعال می باشد. 
اکبری ادامه داد: همچنین طی هفته دولت سال جاری احداث ساختمان پایگاه امداد و نجات بین شهری اولنگ (شش آب) آغاز شد.
وی با اشاره به ارزش چهار میلیارد ریالی زمین اهدایی برای ساخت این پایگاه اظهار کرد: این قطعه زمین به مساحت 2 هزار و 835 مترمربع در مسیر رامیان به شاهرود واقع بوده و از سوی خانواده خیر نیکوکار مرحوم رجنی به منظور احداث ساختمان پایگاه امداد و نجات بین شهری به جمعیت هلال احمر واگذار شده است. 
وی تصریح کرد: اعتبار احداث و تجهیز ساختمان این پایگاه به متراژ 180 مترمربع مبلغ 10میلیارد ریال خواهد بود که یک میلیارد و 500 میلیون ریال آن از محل سرمایه های تملک دارائی و مابقی توسط جمعیت هلال احمر استان تامین خواهد شد و پیش بینی می شود این پروژه تا دهه فجر سال جاری به بهره برداری برسد.
همچنین همزمان با نخستین روز هفته دولت، کلنگ اجرای مرکز جامع کنترل، پیشگیری و درمان سرطان استان در بندرترکمن به زمین زده شود. 
به گفته اکبری این مرکز با همکاری خیرین هلال احمر ساخته می شود و آنان تامین بخشی از تجهیزات را متقبل شده و بخش دیگر تجهیز که تحصصی می باشد را این جمعیت تامین می کند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان اظهار کرد: این استان یکی از قطب های سرطان کشور می باشد و کمربند اصلی این بیماری در شمال استان واقع شده و برای پیشگیری و کنترل این مشکل برنامه ریزی های خوبی انجام شده است.
وی اضافه کرد: مساحت زمین در نظر گرفته شده برای این مرکز یک هزار مترمربع می باشد که محوریت مرکز پیشگیری، آموزش و فرهنگ سازی است و خیرین مبلغ 12 میلیارد ریال برای ساخت و تجهیز بخشی از آن تقبل کرده اند. 

ارسال نظر

آخرین اخبار