مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان :

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: افرادی که در چهارباغ متضرر شدند می‌توانند با طرح شکایت از کسانی که زمین خریداری کرده خسارت خود را دریافت کنند.

 افرادی که در چهارباغ متضرر شدند  می توانند طرح شکایت کنند

به گزارش خبرنگار گلستان 24، سید محمد حسینی اظهار کرد: اراضی مورد نظر، اراضی ملی بوده که در قانون ماده چهار ساماندهی برای تأمین مسکن مورد نیاز روستاها، تحویل بنیاد شده است.

وی افزود: مالک این زمین منابع طبیعی بود و سند دارد و زمین را به بنیاد مسکن تحویل داده است.

حسینی بیان کرد: قبل از واگذاری اراضی به بنیاد، این زمین‌ها توسط شورا به صورت غیرقانونی به افرادی فروخته شده و مال غیر بوده است.

وی  اضافه کرد: این عرصه هم اکنون با هماهنگی مسئولان محلی مانند دهیاری و بخشداری نقشه برداری و طراحی شده تا برای واجدان شرایط در روستا، مسکن احداث شود.

حسینی توضیح داد: برای ساخت و واگذاری زمین ابتدا ثبت نام انجام شده و کسانی که متقاضی هستند و شرایط لازم را دارند می‌توانند برای دریافت زمین ثبت نام کنند و آن اراضی هم صرف ساخت مسکن خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان اضافه کرد: عرصه حدود ۶ هکتار بوده ولی خالص مسکونی آن کمتر است زیرا باید فضاهای دیگر همچون فضای سبز، معابر و فضاهای مذهبی، آموزشی و غیره در نظر گرفته شود.

حسینی با بیان اینکه این زمین به بافت روستا الحاق شده است، گفت: قانون به منابع طبیعی و دستگاه‌های اجرایی تکلیف کرده که اراضی ملی که در داخل محدوده بافت هستند را در اختیار بنیاد مسکن قرار دهد تا مسکن روستایی بسازد.

وی عنوان کرد: ما هم نیازهای عمومی را از محل زمین رفع کرده و هم مسکن را پوشش می‌دهیم.

حسینی اضافه کرد: این زمین‌ها به قیمت منطقه‌ای و دولتی مناسب در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در کمیته قیمت‌گذاری، کشف قیمت انجام شده و با نرخی کمتر از قیمت منطقه‌ای به واجدان شرایط آن را واگذار می‌کنیم.

حسینی بیان کرد: عوائد واگذاری هم برای کارهای عمرانی مانند آسفالت، جدول کشی، ایمن سازی روستاها و غیره هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح مسکن جوانان در روستای چهارباغ اجرا خواهد شد، گفت: در این طرح به دو صورت خود مالکی و مجموعه سازی، مسکن احداث شده و نظارت‌ها و نقشه‌ها بر عهده بنیاد مسکن است و تسهیلات ارزان قیمت ۲۰ ساله با کارمزد پنج درصد به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

حسینی اضافه کرد: افرادی که در چهارباغ متضرر شدند می‌توانند با طرح شکایت از کسانی که زمین خریداری کرده خسارت خود را دریافت کنند.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار