حجت الاسلام ترابی گفت: ۱۳ آبان از آنچه که تاکنون به آن نگاه می شده، باید مهمتر شمرده شود و از این روز برای برانگیختن روحیه جهادی و حماسی فرزندان مان کمتر استفاده کردیم.

۱۳ آبان از آنچه که تاکنون به آن نگاه می شده، باید مهمتر شمرده شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت الاسلام محمود ترابی، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: 13 آبان در تاریخ ایران اسلامی برای شکل دادن انقلاب و جهت گیری های مهم انقلاب اسلامی و رویکردهای آن جایگاه مهمی دارد.

 

امام جمعه گنبدکاووس با یادآوری این مطلب که به دلیل همین تعیین رویکرد و حوادثی که می تواند تاریخ ساز باشد، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام گرفته است، افزود: چون محوریت آن محوریت مبارزه با استکبار بوده و انقلابی بزرگتر از انقلاب اول است و بعد جهانی آن را مشخص می کند.

 

وی با اشاره به اینکه شعاری محوری برنامه های 13 آبان سال جاری به عنوان «نوجوان امروز طلایه دار فردا» است، اظهار کرد: باید کارهای زمین مانده و کارهایی که برای زمینه سازی آینده را به اجرا برسانند چرا که آنان سربازان آخرالزمانی حضرت سیدالشهدا (ع) هستند.

 

حجت الاسلام ترابی با تاکید بر اینکه این روز برای دانش آموزان روز ویژه ای است، اضافه کرد: دانش آموزان ما در سال 57 با شکل ویژه ای که امام انقلاب را پیش برد که همان مردمی کردن انقلاب بود، با تظاهرات خود با فداکاری کار را آغاز کردند و آنان خون دادن را تبیین و فداکاری را ملاک اصلی قرار دادند.

 

امام جمعه گنبدکاووس افزود: هدف اصلی در مرحله اول سرنگونی حاکمیت استکباری و استبدادی بود که آلت دست استکبار قرار داشت و هدف نهایی هم مبارزه با استکبار است برای زمینه سازی حکومت جهانی که خداوند متعال وعده داده است.

 

وی با اشاره به وقایع روی داده در 13 آبان، اظهار کرد: امام (ره) به ترکیه سپس به حوزه علمیه بزرگ نجف اشرف در جوار حضرت امیرالمومنین (ع) تبعید شدند، ایشان به عنوان یکی از استوانه های اصلی علمی حوزه شناخته شدند و بسیاری از استادان حوزه شاگردی ایشان را پذیرفتند و بیان مبانی فقهی ولایت فقیه را از همان زمان تبعید آغاز کردند و بعد از افشاگری امام (ره) پیرامون کاپیتولاسیون و فروختن ایران به بیگانگان شکل گرفت، حرکت قطار انقلاب آغاز شد.

 

امام جمعه گنبدکاووس ضمن اشاره به تسخیر لانه جاسوسی هم گفت: جوانان ما با آمریکا که مظهر فساد، خیانت و خونریزی بود، مبارزه کردند و مظهر آن یعنی لانه جاسوسی را فتح کرده و به رفتار استکباری آمریکا در ایران پایان دادند.

 

حجت الاسلام ترابی گفت: 13 آبان از آنچه که تاکنون به آن نگاه می شده، باید مهمتر شمرده شود و از این روز برای برانگیختن روحیه جهادی و حماسی فرزندان مان کمتر استفاده کردیم و ان شا الله این روز پر حماسه و جهت دهنده را قدر بدانیم تا بتوانیم آثار آن را جوانان و نوجوانان شاهد باشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار