دادستان کل کشور با اشاره به عزم جزم مجموعه قضایی در فسادستیزی و کاهش این معضل در مجموعه مدیریتی کشور گفت: رویکرد موثر دولت سیزدهم در مقابله با فساد موفقیت های این بخش را مشهودتر و بیشتر می‌کند.

رویکرد موثر دولت در مقابله با فساد به موفقیت‌ بیشتر کشور می‌انجامد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری روز پنجشنبه در حاشیه نشست معارفه و تودیع دادستان جدید گرگان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: فسادستیزی همچنان با قدرت در مجموعه قضایی کشور در دست اجراست تا از حقوق مردم و بیت المال صیانت شود.
دادستان کل کشور در خصوص اینکه تعدادی واحد صنعتی و تولیدی در نزد بانک های توقیف شده است، خاطرنشان کرد:  عزم مجموعه قضایی بازگشت این واحدها به چرخه تولید و فعالیت‌های اقتصادی است اما بررسی و رفع این مشکل و باز گرداندن این واحدهای تولیدی باید موارد دو جانبه مدنظر قرار گیرد.
وی ادامه داد:  ۹۷ تا ۹۸ درصد پول های موجود در بانک های کشور متعلق به مردم است و بانک‌ها در تسهیلاتی که ارائه می‌دهند باید بتوانند پول مردم را وصول کنند، در حل این معضل باید نکات و مباحث بانک‌ها شنیده شود زیرا در برخی موارد دیده شده که سرمایه‌گذاران تسهیلات کلانی از سیستم بانکی دریافت کرده ولی این پول را به چرخه تولید تزریق نکرده اند.
منتظری تصریح کرد:  تلاش داریم ضمن رعایت حقوق بانک ها این واحدهای تولیدی به چرخه تولید برگردند.

بر اساس آمار منابع رسمی هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در تملک بانکهای کشور هستند.
دادستان کل کشور همچنین تصریح کرد : اکنون دشمنان با تمام قوا در جنگ اقتصادی با کشور هستند حمایت و همراهی از مجموعه های تولیدی و اقتصادی به عنوان عزم جدی مجموعه قضایی و دادستان های کشور در حال انجام است.
منتظری یادآور شد: دادستانهای کشور در کنار ملت و دولت هستند تا چرخه تولید فعال تر و ادامه داشته باشد.

وی تاکید کرد : برای حل معضلات اقتصادی کشور نیازمند هم افزایی دستگاه های اجرایی و مجموعه قضایی هستیم.

وی به برخی از معضلات ریشه ای در استان گلستان اشاره و اضافه کرد: مباحثی مانند خلیج گرگان و یا پتروشیمی گلستان نیازمند زمان هستند، اراده  مجموعه دادستانی و قوه قضاییه بر این است که با  کمک دستگاه‌های اجرایی این مشکلات مرتفع شوند اما با توجه به اینکه مشکلات بزرگی هستند حل و رفع آنها نیازمند زمان است.

به گزارش ایرنا، دادستان کل کشور شامگاه روز چهارشنبه وارد گرگان شد و در بدو ورود به گلستان با حضور در آستان امام زاده عبدالله (ع) گرگان به مقام شامخ شهدای این شهر ادای احترام کرد.

دادستان کل کشور در آیین امروز حکم دادستانی شهرستان گرگان را به محمود اسپانلو ابلاغ و از تلاش های حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی دادستان پیشین این شهر قدردانی کرد.
اسپانلو پیش از این معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری گلستان بود. رییس دادگستری های شهرستان علی آباد کتول و کلاله و دادستانی شهرستان کلاله از جمله سوابق اجرایی اوست.
حجت الاسلام سیدحسینی دادستان پیشین گرگان هم به سمت معاون قضایی رئیس کل دادگستری و مستشار دادگاه های تجدیدنظر گلستان منصوب شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار