معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی گفت: کاهش 40 درصدی شکایات مردمی از دستگاه‎های اجرایی را برنامه‎ریزی کردیم که انتظار است مورد توجه تمامی دستگاه‎های اجرایی قرار بگیرد.

برنامه‎ ریزی برای کاهش 40 درصدی شکایات مردمی از دستگاه‎ های اجرایی

گزارش گلستان ۲۴؛ علاء‎الدین رفیع زاده عصر چهارشنبه در بیستمین جشنواره شهید رجایی استان گلستان اظهار کرد: جشنواره شهید رجایی با هدف فرهنگ‎سازی و تقدیر از دستگاه‎ها و مدیرانی که خدمات مناسب به مردم ارائه کردند برگزار می‎شود.

*دستگاه‌های برتر جشنواره شهید رجایی بدون نقص نیستند

وی ادامه داد: دستگاه‎هایی که در جشنواره شهید رجایی مورد تقدیر قرار می‎گیرند به معنای آن نیست که هیچ نقصی ندارند و عدم انتخاب دستگاه‎های دیگر نیز به معنای عملکرد ضعیف آنها نیست.

معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی با بیان اینکه در ارزیابی‎های ملی هیچ دستگاه‎هایی در سطح عالی انتخاب نشده است، ابراز کرد: همه دستگاه‎ها در حوزه فعالیت خود باید خدمات مناسبی را ارائه کنند و مردم باید بتوانند به راحتی خدمات را از دستگاه‎های اجرایی دریافت کنند و این در شرایطی تحقق می‎یابد که نظام اداری و مدیریتی کارآمد شکل بگیرد و فرایندهای منظم و سیستم‎های مناسب راه‎اندازی و طراحی شود.

رفیع‎زاده با بیان اینکه نظام اداری کارآمد، پویا و درست بستر توسعه هر کشوری است، یادآور شد: تمامی کشورهای توسعه یافته نظام اداری مناسب و روان دارند.

وی با بیان اینکه اصلاح نظام اداری در ایران و در همه نقاط دنیا کار پیچیده‎ای است، گفت: از ابتدای دولت یازدهم برنامه‎های مدون اصلاح نظام اداری را آغاز کردیم و این برنامه نقشه راهی بود که در ابتدای دولت یازدهم تنظیم و براساس این چارچوب کارها پیگیری شد.

* روش ارائه خدمات الکترونیک نباید طوری باشد که مردم برای دریافت خدمات صرفاً به دستگاه اجرایی مربوطه مراجعه کنند

معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی به دولت الکترونیک اشاره و اذعان کرد: هدف‎گذاری کردیم تا رتبه کشورمان در دولت الکترونیک با ارزیابی صورت گرفته توسط پایگاه‎های بین‎المللی 20 رتبه ارتقاء یابد و در این راستا سهم برخی از دستگاه‎های اجرایی مشخص شده است.

رفیع‎زاده تأکید کرد: روش ارائه خدمات الکترونیک نباید طوری باشد که مردم برای دریافت خدمات صرفاً به دستگاه اجرایی مربوطه مراجعه کنند بلکه می‎توان از ظرفیت دفاتر پیشخوان نیز استفاده کرد.

وی با اشاره به فلسفه ایجاد میز خدمت گفت: مردم با مراجعه به میز خدمت باید بتوانند خدمت را در همان نقطه دریافت کنند و دیگر سرگردان و گرفتار بروکراسی اداری نشوند.

معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی با بیان اینکه دولت الکترونیک از جمله شاخص‎هایی است که دستگاه‎های اجرایی برای ارتقای آن باید تلاش کنند، ابراز کرد: فرهنگ سازمانی شاخص دیگری است که باید سرلوحه دستگاه‎های اجرایی قرار بگیرد.

رفیع‌زاده به صیانت از حقوق شهروندان تأکید کرد و گفت: برای منشور حقوق شهروندی معیارهای خوبی در نظر گرفته شده و انتظار است دستگاه‎های اجرایی در راستای تحقق آن برنامه‎ریزی مناسبی داشته باشند.

*اصلاح نظام اداری کشور در جنگ اقتصادی ضرورت دارد

وی تأکید کرد: کاهش 40 درصدی شکایات مردمی از دستگاه‎های اجرایی را برنامه‎ریزی کردیم که انتظار است مورد توجه تمامی دستگاه‎های اجرایی قرار بگیرد.

معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی با بیان اینکه شرایط امروز جامعه برای اصلاح نظام اداری فراهم است، خاطرنشان کرد: با توجه به جنگ اقتصادی، اصلاح نظام اداری و صرفه‎جویی در سازمان‎ها و دستگاه‎های اجرایی ضرورت دارد.

رفیع‌زاده در پایان ابراز کرد: نتایج ارزیابی و چرایی انتخاب دستگاه‎های اجرایی برتر در جشنواره شهید رجایی کشور را ارائه شده است و امیدوارم این جشنواره فرصتی برای بهبود عملکرد دستگاه های مختلف اجرایی باشد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار