گروه‌ها، اقشار و اقوام مختلف مردم استان گلستان در یوم الله ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با برگزاری تجمعاتی و سردادن شعارهایی علیه سران کشورهای استکباری، فریاد ظلم ستیزی خود را به نمایش گذاشتند.

فریاد ظلم ستیزی گلستانی‌ها علیه استکبار جهانی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، در اجتماع بزرگداشت ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی که امروز در شهرهای مختلف استان گلستان برگزار شد، شرکت کنندگان با سردادن شعارهای "مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس" ضمن اعلام خشم و انزجار خویش علیه سیاست‌های استکباری و استعماری این کشورها، آمادگی خود برای حرکت در مسیر انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن، راه شهیدان و امام راحل و پیروی از رهبر معظم  انقلاب اعلام کردند.

همچنین سخنرانان مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در هر یک از شهرهای این استان شمالی با بیان رخدادهای ۱۳ آبان در هر یک سال‌های ۴۳، ۵۷ و ۵۸ و نیز دلایل اعمال سیاست‌های ضد بشری سران کشورهای استکباری علیه انقلاب اسلامی، به تبیین ضرورت ایستادگی ملت ایران در برابر تحریم‌ها و تهدیدهای دنیای استکبار و پیروی از منویات رهبری انقلاب پرداختند.

مراسم بزرگداشت روز ملی مبازه با استکبار جهانی در گرگان مرکز استان گلستان در مصلی نمازجمعه این شهر برگزار شد و شرکت کنندگان با سردادن شعارهایی خشم و انزجار خود را علیه سیاست‌های ضد بشری و استکبار جهانی به نمایش گذاشتند.

در مراسم بزرگداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در شهر گنبدکاووس که در هنرستان حرفه‌ای سیدقطب این شهر با حضور اقشار و اقوام مختلف مردم و مسوولان برگزار شد، امام جمعه این شهرستان در سخنانی به تبیین اهداف نهضت امام راحل (ره) از جمله مبارزه با استکبار جهانی و در راس آن آمریکا و نیز استبداد عوامل داخلی آنان، تبیین اسلام انقلابی و مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی پرداخت.

حجت الاسلام محمود ترابی به مناسبت‌های ۱۳ آبان ۴۳، ۵۷ و ۵۸ نیز اشاره کرد و گفت: مبنای هر یک از این مناسبت‌ها، حرکت ضد استکباری بود که توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی در سال ۵۳، دانش آموزان در سال ۵۷ و دانشجویان پیرو خط امام درسال ۵۸ و تسخیرلانه جاسوسی آمریکا بود.

وی افزود: بعد جهانی حرکت‌های ضد استبکاری ملت ایران در ۱۳ آبان ۵۸ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بود که قدرت پوشالی این قدرت استکباری جهان را شکست.

امام جمعه گنبدکاووس همچنین با اشاره به عملیات انقلابی نیروی دریایی سپاه پاسداران در جلوگیری از سرقت نفتکش جمهوری اسلامی تووسط آمریکا، تصریح کرد: این عملیات که در آستانه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی رخ داد، بروز و ظهور غیرت اسلامی ملت ایران و نمایش عزت و بزرگی انقلاب اسلامی و ملت آن در جهان بود.

حجت الاسلام ترابی گفت: آثار و برکات این اقدام شجاعانه نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ما تا ماه‌ها و بلکه سال‌ها برای ملت استکبار ستیز ایران و سایر ملت‌های مظلوم جهان باقی خواهد ماند. 

وی همچنین از حضور پروشور اقشار مختلف مردم گنبدکاووس در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی قدردانی کرد.

در تقویم جمهوری اسلامی ایران، ۱۳ آبان یادآور سه رویداد مهم در تاریخ انقلاب اسلامی است، در این روز تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳، کشتار دانش آموزان و دانشجویان در مقابل دانشگاه تهران درسال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از سوی دانشجویان پیرو خط امام در سال ۱۳۵۸ روی داد که همه این اقدامات و مبارزات با هدف مقابله با استکبار و عوامل آن بود.

نیمی از جمعیت ۱.۹ میلیون نفری گلستان در شرق این استان سکونت دارند که ۳۷۵ هزار نفر آنها فقط در گنبدکاووس زندگی می‌کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار