مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: آموزش حضوری ۵۷ هزار دانش آموز مقطع متوسطه دوم در استان از امروز آغاز شد.

آموزش حضوری ۵۷ هزار دانش‌آموز گلستانی از امروز آغاز شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ احسان گوهری‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان، درباره آغاز آموزش حضوری برخی مقاطع تحصیلی در استان اظهار داشت: شرایط برای آموزش حضوری در دانش آموزان در مدارس استان فراهم است اما طبق نظر ستاد ملی کرونا برای بازگشایی کلاس‌ها اقدام می‌کنیم.

وی افزود: مدارس ابتدایی روستایی و مدارسی که تعداد جمعیت دانش آموزی آنها کمتر از 300 نفر بود در هفته‌های گذشته آموزش حضوری را آغاز کردند و برای این کار شورای مدرسه، معلمان، کادر اجرایی و غیره به خوبی شیوه نامه‌ها را اجرا می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان داشت: از امروز با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا، کلاس‌های درس در مقطع متوسطه دوم در مدارس شهری و روستایی در همه شاخه‌ها و رشته‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر حفظ سلامت دانش آموزان و معلمان به عنوان یک اصل مهم و اساسی گفت: حضور دانش آموزان در این کلاس‌ها محدود و همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود.

 گوهری‌راد توضیح داد: براساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا، دانش آموزان مقطع متوسطه دوم با توجه به فضای کلاس‌ها، گروه بندی شده و زمان حضور آنان در کلاس درس نوبت بندی می‌شود. همچنین رعایت فاصله گذاری فیزیکی و مسائل بهداشتی بر سر کلاس‌های درس نیز جزو الزامات آموزش حضوری در این مقطع است.

وی با اشاره به واکسیناسیون قریب به اتفاق جمعیت دانش آموزی استان گفت: حدود  57 هزار دانش آموز متوسطه دوم در مدارس دولتی و غیردولتی و در مناطق روستایی و شهری مشمول آموزش‌های حضوری هستند که از این تعداد 23 هزار نفر هنرستانی و 34 هزار نفر در رشته‌های نظری تحصیل می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در خصوص آموزش حضوری سایر مقاطع تحصیلی هم بیان داشت: آموزش‌های حضوری مقاطع متوسطه اول و ابتدایی از ابتدای آذر ماه اجرا خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار