مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان گلستان گفت: شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، بدون نیاز به گردش مالی از تسهیلات برخوردار می‌شوند.

شرکت‌های دانش‌بنیان گلستان بدون نیاز به گردش مالی تسهیلات می‌گیرند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، محمد رضایی صبح امروز در نشست خبری اظهار کرد: 76 درصد صندوق پژوهش و فناوری خصوصی و 24 درصد آن دولتی است، این صندوق در بخش‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر یا جسورانه، ضمانت‌نامه همچنین تسهیلات به مراکز و شرکت‌های دانش بنیان خدمات ارائه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه گیرندگان تسهیلات از صندوق درگیر بروکراسی اداری نمی‌شوند، افزود: تمامی فرآیندها به شکل اتوماسیون انجام می شود تا متقاضیان در کمترین زمان ممکن از خدمات تسهیلاتی بهره مند شوند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان گلستان بیان کرد: تسهیلاتی که صندوق ارائه میدهد بصورت قرض‌الحسنه با کارمزد چهار الی 12 درصد است البته تسهیلات فوری با کارمزد بالاتر بسته به توجیه اقتصادی طرح به متقاضیان پرداخت می‌شود.

رضایی از اعطای تسهیلات 7 میلیارد تومانی از محل منابع معاونت علم و فناوری ریاست‌جمهوری به منظور تجاری‌سازی طرح‌های مراکز و شرکت‌های فناوری خبر داد و گفت: تسهیلات سرمایه در گردش صندوق با نرخ 12 درصد تا پنج میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به حمایت صندوق از شرکت‌های دانش بنیان، فناور و خلاق بیان کرد: در این راستا 40 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد، میزان حمایت‌های اعتباری در مقایسه با سال گذشته  سال‌های که چهار میلیارد تومان بود بالغ بر 10 برابر رشد کرده است.

رضایی از اختصاص تسهیلات 10 میلیارد تومانی در بخش سرمایه گذاری خطرپذیر خبر داد و گفت: شرکت‌های فناور و دانش بنیان بدون مراجعه به بانک در سریعترین زمان ضمانت‌نامه دریافت می‌کنند روند صدور مجوز یک روزه انجام می‌گیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار