رئیس صنعت، معدن و تجارت استان:

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: هر نوع اعتباراتی که در استان قابل اعطا باشد، واحد‌های صنایع تبدیلی در اولویت هستند.

اولویت اعطای اعتبارات در گلستان با صنایع تبدیلی است

به گزارش گلستان 24، حسین طلوعیان شامگاه امروز در گفتگوی ویژه خبری اظهار کرد: محور توسعه گلستان، کشاورزی و صنایع تبدیلی بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه بعد از تولید محصولات خام کشاورزی، چهار بخش سورتینگ (درجه بندی)، بسته بندی، فرآوری و نگهداری، قرار می‌گیرد، افزود: در کشور‌های توسعه یافته، بیش از ۹۵درصد از تولیدات خام، وارد این چرخه می‌شود، ولی در کشور ما حدود ۴۰درصد به این چهار بخش می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه فصل تولید محصولات و ماندگاری آن محدود است، ادامه داد: برای ایجاد ارزش افزوده، توسعه صنایع تبدیلی، ضروری است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: برای محصولات راهبردی استان مانند گندم، دانه‌های روغنی و گوجه فرنگی، ظرفیت‌های صنعتی خوبی داریم، اما باید برای تامین مواد اولیه، فکری شود.

طلوعیان افزود: باید به اینکه تولیداتمان را با ارزش افزوده بسنجیم با تولید محصولاتی با فناوری بالاتر، روی بیاوریم.

وی تاکید کرد: هر نوع اعتباراتی که در استان قابل اعطا باشد، واحد‌های صنایع تبدیلی در اولویت هستند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان با بیان اینکه تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی، دستور کار استان است، ادامه داد: در چند سال گذشته، با توجه به اعتبارات خوبی که داشتیم، توانستیم با پرداخت سرمایه در گردش، بسیاری از ظرفیت‌ها را تکمیل کنیم و در تولیدات راهبردی استان، رشد خوبی داشتیم.

طلوعیان خاطرنشان کرد:، اما اعتبارات بیشتر و ویژه تری می‌طلبد. در سال‌های اخیر، سهم صنایع تبدیلی در پرداخت تسهیلات ثابت، حداکثر ۲۰درصد از کل بود که مشارکت بیشتر بانک‌ها را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه باید سقف تسهیلات بانک‌ها در استان‌ها افزایش یابد، گفت: اکنون در حوزه کشاورزی و صنعت، بیش از یکهزار و ۱۰۰طرح صنایع تبدیلی با دست کم ۲۰هزار فرصت شغلی داریم که ۱۲تا۱۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری لازم دارد.

طلوعیان، راه اندازی منطقه آزاد اینچه برون را هم برای واردات تکنولوژی و فرآوری و صادرات تولیدات استان و جذب سرمایه گذار، ظرفیت خوبی دانست.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار