اولین اعزام دانشجویان استان گلستان از زیارت مزار شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان روایتی شیرین و به یادماندنی دارد.

هیئت دانشجویی «رهروان حاج قاسم» گلستان راهیان مزار سردار دلها شدند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، اولین کاروان دانشجویی جهت زیارت مزار شهید حاج قاسم سلیمانی، چندی پیش از گرگان عازم کرمان شد.

این سفر که به همت دانشگاهیان استان گلستان، بسیج دانشجویی و برخی از نهادهای انقلابی مهیا شد با حضور جمعی از دانشجویان هیئت رهروان حاج قاسم دانشگاهیان استان برگزار شد. روایت یکی از دانشجویان حاضر در این سفر شنیدنی است.

ابوالفضل نقیبی/

چندی نگذشته بود که فراغ و درد فقدان حاج قاسم جامعه اسلامی ایران را به ماتم فرو برد. این ماتم زمانی پرفروغ تر شد که یاد حاج قاسم با عزای سید و سالار شهیدان در محرم سال همراه شد.

روایت شهادت حاج قاسم، این بزرگ مرد، تمام فداکاری و ایثارگری شهدای نینوا را در ذهن دانشجویان زنده کرد. علقه ای که موجب شد دانشجویان محرم را به نام شهیدی که نه چندان دور میشناختنش با درک بهتری به مرثیه این امام شهید و حوادث عاشورا برپا دارند.

 سال 99 گروهی از دانشجویان انقلابی بنا بر باری که بر دوش احساس می کردند تصمیم بر راه اندازی هیئتی دانشجویی متشکل از تمامی دانشجویان شهرستان گرگان کردند. نام این هیئت را هئیت رهروان حاج قاسم  دانشگاهیان گذاشتند.

این هیئت مورد استقبال مسئولین دانشگاه ها، بسیج دانشجویی و سایر ادارات و نهادهای استان واقع شد و در اولین دوره برگزاری توانست در دهه اول محرم با برگزاری مراسم در دانشگاه گلستان، ابعاد شهادت حاج قاسم و رمز و راز جان گداز بودن شهادت این دلیرمرد را در صحنه های عاشورا تداعی کند.

در سال 1400 که رهروان حاج قاسم دانشگاهیان استان گلستان دومین سال خود را سپری کرد، شوق زیارت مزار حاج قاسم بیشتر از قبل شده بود. لذا به همت دانشجویان و کمک برخی از دانشگاه های این شهرستان و نهادهای انقلابی مسیر زیارت مزار حاج قاسم به سمت کرمان مهیا شد.

در این سفر 30 نفر از دانشجویان خواهر و برادر به مدت 5 روز میهمان حاج قاسم شدند تا این سفر تجید بیعت و میثاقی دوباره با سپهبد شهید باشد.

اگرچه مراسمات بر سر مزار حاج قاسم کوتاه بود اما روح را جلا و انگیزه مضاعفی را برای ادامه مسیر دانشجویان فرهم کرد. بخش دیگری از مراسمات در بیت الزهرای این شهید و همسخن شدن با همرزم سپری می شد. خاطراتی شنیدنی که یادآور صحنه های نبرد حق علیه باطل و رویاروی سپاه امام حسین علیه السلام و دشمنان خونخوار بودند.

در آنجا جوان‌های زیادی از سراسر کشور برای حاجت به این گلزار مشرف می شدند. گلزاری که جنب کوه صاحب الزمان(عج) کرمان قرار گرفته و یکی از گلزارهای باصفا، جالب و دیدنی در سطح کشور می باشد در جوار این مزار یاد روز تشییع این شهید در کرمان افتادیم که غوغا بود و همه آمده بودند، فارغ از تقسیم بندی، همانگونه که میخواست کشور آنگونه باشد. آرامشی عجیب در دانشجویان بود آنچنان که شهید در کنار همرزمان شهیدش در کرمان آرام گرفته بود.

از دیگر بخش های این سفر باغ موزه کرمان، نخستین باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در کشور بود که با مدیریت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی تاسیس و راه اندازی شد.

 

از روایت شهدای دشت کربلا تا روایت شهدای ایران برایمان فاصله ای نبود. همان حق و باطل، همان پاکی و لطافت و همان روح رشادت.

سفر با زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها در قم رو به اتمام بود و هر دانشجویی که توانسته بود توشه ای از این سفر گرانقدر -که اولش را در گرگان با حضور در هیئت حسینی رهروان حاج قاسم آغاز شده بود و آخرش به زیارت حضرت معصومه ختم می شد- برداشته بود.

راهی که امید آن را دارند که سال های بعد برایشان میسر باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار