رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس گفت: هفته سوم کورس اسبدوانی پاییزه این شهرستان با شرکت اسب‌هایی از نژادهای "ترکمن، دوخون و تروبرد" به مسافت‌های هزار، هزار و ۲۰۰ و هزار و ۶۰۰ متر فردا پنجشنبه و جمعه /۲۱ و ۲۰ آبان/ برگزار می‌شود.

هفته سوم کورس اسبدوانی گنبد پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ بهروز نیازی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روز نخست مسابقات هفته سوم، فردا پنجشنبه با شرکت ۶۴ راس اسب ثبت نام شده در ۶ دور شامل چهار دور هزار متری و ۲ دور هزار و ۲۰۰ متری برگزار می‌شود که کمیته برگزاری مسابقات برای اسب‌های برنده اول تا سوم در مجموع مبلغ یک میلیارد و ۸۱۱ میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی کرده است.

نیازی اضافه کرد: روز دوم مسابقات این هفته نیز جمعه ۲۱ آبان با شرکت ۶۶ راس اسب ثبت نام شده در ۶ دور شامل چهار دور هزار متری، یک دور هزار و ۲۰۰ متری و یک دور هزار و ۶۰۰ متری برگزار می‌شود که کمیته برگزاری مسابقات برای اسب‌های برنده اول تا سوم این روز نیز در مجموع یک میلیارد و ۸۶۳ هزار ریال پیش بینی کرده است.

رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس ادامه داد: فصل جدید مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس مطابق برنامه تدوین شده از سوی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی قرار است تا پایان اسفند امسال برگزار شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس بهاره و پاییزه باحضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود اما از ۲ سال پیش و به سبب شیوع ویروس کرونا این مسابقات بدون حضور تماشاگر یا با حضور محدود آنها برگزار می شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار