عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی با وجود اینکه به نفع معیشت مردم سیاستگذاری شده بود جز ایجاد رانت‌خواری هیچ منفعتی برای مردم نداشت.

پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی جز ایجاد رانت‌ هیچ‌ منفعتی برای مردم‌ نداشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامرضا منتظری امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: هدف از پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی تامین کالاهای اساسی برای بهتر شدن وضعیت معیشت مردم بود اما متاسفانه جز ایجاد  رانت‌خواری هیچ منفعتی برای مردم ما نداشت.

وی تصریح کرد: صاحبنظران و کارشناسان اقتصادی به این نتیجه رسیدند که پرداخت این ارز هیچ نقشی در سفره مردم نداشته و ادامه این روند به مصلحت اقتصاد کشور و مردم‌ نیست.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تحلیل‌های اقتصادی بیانگر این است که برای نجات اقتصاد کشور باید پرداخت این ارز حذف شده و در راستای حمایت اقشار کم‌درآمد جامعه برای پیامدهای حاصل از حذف آن باید راهکارهایی تدبیر شود.

وی ادامه داد: تدابیر و راهکارهای اقتصادی باید در راستای رفاه و آسایش مردم بوده و به گونه‌ای اعمال شود که اقشار آسیب‌پذیر به مانند زمان پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی صدمه ندیده و تنها عده‌ای خاص از آن بهره‌مند نشوند.

منتظری درباره مذاکرات هسته‌ای گفت: چارچوب‌های کلی مذاکرات هسته‌ای توسط مقام معظم رهبری و در شورای عالی امنیت ملی عنوان شده و باید در راستای همین چارچوب‌ها گام برداشت.

* اگر مذاکرات در‌ چارچوب اصولی و رعایت اصل عزت و منعفت کشورمان صورت‌گیرد و به صورت دو‌جانبه باشد منافاتی ندارد/ باید مراقب آمریکایی‌ها باشیم تا خدای نکرده لطمه‌ای به کشور ایجاد نشود

وی بیان کرد: مبنای تمام سیاستگذاری‌ها در حوزه روابط  بین‌الملل و دیپلماسی به ویژه در مذاکرات اصل عزت، حکمت و مصلحت نظام جمهوری اسلامی و کشورمان است.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: اگر مذاکرات در‌ چارچوب اصولی و رعایت اصل عزت و منعفت کشورمان صورت‌گیرد و به صورت دو‌جانبه باشد منافاتی ندارد، در حال حاضر با توجه به اینکه کشورهای اروپایی به این مذاکرات‌ احترام گذاشته و برگشتند مورد اتهام نبوده اما باید مراقب آمریکا در مذاکرات هسته‌ای باشیم تا خدای نکرده لطمه‌ای به کشور ایجاد نشود.

وی افزود: تجربه و تلاش‌های «سردار شهید سلیمانی» نشان داده که هزینه سازش سنگین‌تر از هزینه مقاومت بوده و باید مراقب توطئه‌های دشمن در همه زمان‌ها باشیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: چنانچه هزینه‌های مقاومت را بیشتر از هزینه سازش بدانیم شاید به آسایش و رفاه ظاهری برسیم ولی تجربه جهانی و تاریخی رویایی کشورهای استعماری و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جهانخوار نشان داده هر کشوری که سازش را بر مقاومت ترجیح داده چیزی جز ذلت نصیب‌شان نشده است.

منتظری گفت: مقام معظم رهبری، شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی این موضوعات را رصد کرده و از همه مهمتر رهبر معظم انقلاب هوشیار هستند تا خنده‌های ظاهری آمریکا، ما را فریب ندهد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار