نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت : برنامه های ارایه شده از سوی سید احسان خاندوزی وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی قابلیت ایجاد ثبات و کنترل قیمت ارز را داشته و پویایی تبادلات ارزی نظام بانکی را محقق می سازد.

تفکر وزیر پیشنهادی اقتصاد به ثبات و کنترل قیمت ارز منجر می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالجلال ایری  روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: وزیر پیشنهادی در برنامه های ترسیمی سازوکاری  مناسب ارایه کرده تا بدون اتکا به چارچوب های تحمیلی نظام های مالی دولت های متخاصم تامین منابع ارزی مکفی برای کشور تحصیل شود.

وی گفت : در شرایطی که هر روز شاهد قطور شدن تحریم های آمریکا و هم پیمانان آنها علیه مراودات مالی و تجاری ایران هستیم به یقین حضور مدیرانی کاربلد و اجرایی در منصب وزیر اقتصاد کمک شایانی به معیشت عمومی مردم خواهد کرد.

وی افزود: راهکارها و تفکرات دکتر خاندوزی با مبانی مندرج در سیاست های اقتصاد مقاومتی تطابق مطلق دارد و به خوداتکایی اقتصاد کشور کمک شایانی می کند.

نماینده مردم گمیشان، بندرگز ، بندرترکمن و کردکوی گفت: سوابق  علمی و علمی وزیر پیشنهادی به نحوی است که مجموعه نمایندگان مجلس به ایشان نظر مثبت دارند و بیش از 200 نماینده برای ایراد نطق در حمایت از ایشان نام نویسی کردند.

به گفته ایری حضور چندین ساله خاندوزی در مرکز پژوهش های مجلس سبب شده تا ایشان به طور دقیق به دغدغه های اقتصادی کشور واقف باشد و بتوانند راهگشا مشکلات کشور باشند.

 آیت الله دکتر «سید ابراهیم رئیسی» رئیس دولت سیزدهم، ۲۰ مرداد ماه اسامی کابینه پیشنهادی خود را به مجلس ارائه کرد.

در این میان احسان خاندوزی به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت امور اقتصادی و دارایی مطرح شده است.

خاندوزی متولد ۱۳۵۹ و دارای مدرک دکترا از دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات است، نمایندگی مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس دهم شورای اسلامی و استادیاری دانشگاه علامه طباطبائی (از سال ۱۳۹۳) و مدیر گروه اقتصاد اسلامی این دانشگاه از دیگر سوابق این وزیر پیشنهادی است.

او در سال ۱۳۹۲ مسوولیت مدیرکلی بخش اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی را برعهده داشته است. عضو شورای اقتصادی سازمان صدا و سیما و دبیر آن بوده است. خاندوزی در دولت گذشته عضو هسته اندیشه‌ورزی وزارت امور اقتصاد و دارایی بود.

از دیگر پست‌های این وزیر پیشنهادی عضویت در هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت از سال ۱۳۹۴ است.

همچنین وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی در سال ۱۳۹۸ به عضویت شورای پژوهشی سازمان امور مالیاتی درآمد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار