رضایی گفت: خلاقیت یکی از عوامل اصلی توسعه یک سازمان و جامعه است و این نیاز در حمایت از نوجوانان و جوانان توانمند منطقه و استان و کشور است.

ضرورت تقویت نگاه کارآفرینی مولد در بین نوجوانان و جوانان

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمدرضایی در گفتگو با خبرنگار گلستان ما گفت: در راستای این نگاه ابتدا باید مطرح نمود که جامعه و سازمانی می تواند در مسیر توسعه و پیشرفت حرکت رو به جلو داشته باشد که روحیه کسب دانش و مهارت کارآفرینی مولد را در منابع انسانی خود تجهیز کند . یکی از راههای ایجاد ارزش در جامعه و سازمان این نگاه کاربردی است .

مدیرعامل صندوق پژوهش گلستان ادامه داد: امروزه که کار و فعالیت شکل تازه ای به خود گرفته است و به سوی خودکارفرمایی و خوداشتغالی در حرکت است. کارآفرینی و کارآفرینان نقش کلیدی در روند توسعه و پیشرفت اقتصادی جوامع مختلف ایفا می‌کنند.

پرضایی تاکید کرد: شرایط اقتصادی، صنعتی، اجتماعی و فرهنگی امروز کشور به گونه ای است که حل مشکلات و تنگناها، الگوها و راه حلهای جدید و متفاوتی را طلب می کند.

وی افزود: ترکیب جمعیتی جوان کشور، ضرورت ایجاد فرصتهای شغلی و نیز نوسان بهای نفت سه عامل عمده ای هستند که موجب می شوند سیاستگذاران و تصمیم سازان کلان کشور به منبع درآمد سهل الوصول دیگری به جز نفت بیندیشند و بی شک آن منبع جز ابتکار، خلاقیت و نوآوری چیز دیگری نیست.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امروزه یک جوان صاحب ایده می تواند از طریق مراکز رشد و یا شتابدهنده ها مراحل رشد خود را بگذارند و در اشتغال خود و اطرافیان خود موفق باشد. نگاه به اقتصاد دیجیتال باید در دولتها تغییر کرده و تقویت شود .

رضایی ابراز داشت:خلاقیت یکی از عوامل اصلی توسعه یک سازمان و جامعه است و این نیاز در  حمایت از نوجوانان و جوانان توانمند منطقه و استان و کشور است و در واقع نیاز است که این روحیه از مدارس تقویت شود و دانش آموزان  از کارآفرینی و نوآوری درک درستی داشته باشند .

وی تاکید کرد: اکنون در عرصه جهانی، افراد خلاق، نوآور و مبتکر به عنوان کارآفرینان منشا تحولات بزرگی در زمینه‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی شده اند و از آنها نیز به عنوان قهرمانان ملی یاد می شود. چرخهای توسعه اقتصادی همواره با توسعه کارآفرینی به حرکت درمی آید.

مدیرعامل صندوق پژوهش گلستان ابراز داشت: در اهمیت کارآفرینی همین بس که طی بیست سال (۱۹۸۰ - ۱۹۶۰) در یکی از کشورهای جهان سوم (هند) تنها ۵۰۰ موسسه کارآفرینی شروع به کار کرده‌اند و حتی بسیاری از شرکتهای بزرگ جهان برای حل مشکلات خود به کارآفرینان روی آورده‌اند.

رضایی یادآور شد: فعالیت در این حوزه نیازمند یک عزم ملی در بین تمامی سه قوه کشور با نگاه به اسناد بالادستی است . اقتصاد مقاومتی ، بیانیه گام دوم و سایر مطالبی که رهبر معظم انقلاب مطرح می کنند اگر به درستی عملیاتی شود قطعا بسیاری از چالش ها را براحتی خواهیم گذراند .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار