دبیر مجمع نمایندگان گلستان با بیان اینکه منطقه آزاد اینچه‌برون می‌توان غبار محرومیت را از سیمای استان کنار بزند گفت: تأمین برخی زیرساخت‌ها از جمله آب و برق در این منطقه یک موضوع اساسی است که باید درباره آن چاره‌اندیشی کرد.

زیرساخت‌های منطقه آزاد اینچه‌برون برای حضور سرمایه‌گذاران کافی نیست

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌های مجمع نمایندگان و استاندار گذشته، منطقه آزاد اینچه‌برون مصوب شده و در حال حاضر انتخاب یک مدیر توانمند برای پیگیری و راه‌اندازی این مجموعه بزرگ اولویت اصلی است.

وی با بیان اینکه این منطقه آزاد می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در تحولات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی استان داشته باشد گفت: مجمع نمایندگان رایزنی‌هایی را با وزیر اقتصاد انجام داده است و با استاندار جدید هم نشستی درباره منطقه آزاد داشتیم و راه‌اندازی و ترسیم آینده این منطقه را به عنوان یک اولویت جدی در استان مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال شناسایی مدیران توانمند و کمک به استاندار برای انتخاب مدیری کارآمد و توانمند برای منطقه آزاد اینچه‌برون هستیم، ادامه داد: باید فردی به عنوان مدیر این منطقه انتخاب شود که از تجربه‌های موفقی برخوردار باشد.

وی درباره زیرساخت‌های منطقه آزاد اینچه‌برون هم بیان داشت: از گذشته برخی اقدامات در این منطقه انجام شده اما زیرساخت‌های برق، گاز و آب این منطقه کافی نیست و باید برای آن چاره‌ اندیشی کرد.

منتظری گفت: تا زمانی که مدیر این منطقه آزاد انتخاب نشود، نمی‌توان خیلی درباره برنامه‌های آینده صحبت کرد اما آنچه مسلم است، مزیت‌های منطقه آزاد نسبت به شهرک‌ها و نواحی صنعتی و حتی منطقه ویژه اقتصادی است. مشوق‌ها و معافیت‌های خوبی برای مناطق آزاد در نظر گرفته شده که می‌تواند زمینه جذب سرمایه‌گذاران خارجی را هم فراهم کند.

وی با اشاره به قرارگیری منطقه آزاد اینچه‌برون در مرز استان گلستان با کشور ترکمنستان خاطرنشان کرد: منطقه آزاد اینچه‌برون شرایط خاص خود را دارد و علاوه بر تأثیرات منطقه‌ای و ملی می‌تواند در حوزه بین‌المللی نیز اثرگذار باشد.

دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان گفت: با ایجاد فرصت‌های شغلی و شکل‌گیری صنایع تبدیل بخش کشاورزی و غیره به رفع محرومیت‌های استان امیدوار هستیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار