نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: فعالیت دوباره جهاد سازندگی برای محرومیت‌زدایی از مناطق کم‌برخوردار و روستایی علاوه بر شتاب بخشیدن به توسعه و رونق اقتصادی، زمینه مهاجرت معکوس روستاییان را فراهم می‌کند.

نماینده مجلس: احیای جهاد سازندگی موجب رونق اقتصاد روستاها می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ رمضانعلی سنگدوینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جهاد سازندگی در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خدمات متعددی برای توسعه زیر ساخت ها مانند برق، آب و گاز روستاها انجام داد و در نتیجه آن برخورداری روستانشینان از خدمات زیربنایی به طور محسوسی بیشتر شد.

وی گفت:‌ پس از تلفیق جهاد سازندگی با وزارت کشاورزی، بخش عمران و فعالیت جهادی به خصوص در مناطق روستایی با خلل روبرو شد و وزارت جهاد کشاورزی نتوانست امورات بخش سازندگی را همانند گذشته ادامه داده و طرح های نیمه تمام را به سرانجام برساند.

 عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: در صورت فعالیت دوباره نهاد جهاد سازندگی شاهد انسجام در خدمت‌رسانی به روستاها خواهیم بود .

وی گفت : استفاده متمرکز  و سازماندهی شده از ظرفیت گروه های جهادی، بهره گیری از توان خیرین و معتدمین محلی تحولی شگرف در خدمت رسانی به روستاها ایجاد می کند و جهاد سازندگی با پایداری مشاغل روستایی و حمایت از حرفه های مختلف روستا می تواند به درآمدزایی بیشتر روستاییان کمک کرده و زمینه بازگشت افرادی که برای کار به مناطق جمعیتی بزرگ رفته اند را فراهم  سازد.

این نماینده مجلس ادامه داد: جهادسازندگی در کوران جنگ تحمیلی و هنگامی که کشور درگیر دفاع مقدس بود عملکرد قابل دفاعی داشت و به یقین در شرایط فعلی کشور و امنیت مطلوب جامعه ، ثمرات و دستاورد های آن مشهودتر خواهد بود

وی اظهار کرد: پیشنهاد رییس جمهوری برای احیای جهاد سازندگی موجب توسعه روستاها شده و تحول شگرفی را در این مناطق بدنبال خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، تدوین ساز و کار و ساختارهای احیای ماموریت‌های جهاد سازندگی با محوریت مردم در ۲۰ روز، ماموریت جدیدی است که رییس جمهوری به معاون اول خود داده است؛ ماموریتی که محور آن در دولت سیزدهم جدید و بی‌مقدمه نیست، اما نشان از عزم آیت‌الله رییسی و دولتمردانش برای تحقق این امر دارد.

رییس جمهوری نهم ماه مهر در دیدار نخبگان، علما، خانواده شهدا و ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به این موضوع اشاره کرده بود.

وزیر جهاد کشاورزی شهریورماه از تهیه لایحه احیای جهاد سازندگی خبر داده بود، این موضوع با دستور رییس جمهوری به معاون اول وارد مرحله عملیاتی شده است.

بازه زمانی تعیین شده بیست روزه هم نشان از آن دارد که برای دولت سیزدهم موضوع احیای جهاد سازندگی یک موضوع کلیدی و اولویت‌دار است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار