فرمانده یگان حفاظت شیلات گلستان به اجرای عملیات پاکسازی پهنه آبی خلیج گرگان از دام های ماهیگیری خبر داد و گفت در این ارتباط ۲ صیاد غیرمجاز دستگیر شدند.

بخشی از پهنه آبی خلیج گرگان از تورهای ماهیگیری پاکسازی شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ سرهنگ دوم ابوالفضل تمسکنی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این عملیات که  مناطق شمالی بندرگز و در محدوده میانکاله انجام شد، ماموران این یگان توانستند ۲ نفر صیاد غیرمجاز را شناسایی و دستگیر، یک دستگاه قایق موتوری و ۲ شاخه لنگر  را کشف و ضبط کنند.

فرمانده یگان حفاظت شیلات گلستان خاطرنشان کرد: ماموران یگان همچنین در این عملیات تعداد ۲۰ رشته تور ماهیان استخوانی بدون صاحب را  ضبط و به پایگاه آشوراده انتقال دادند.
تمسکنی تصریح کرد:  متهمان پس از تشکیل پرونده برای رسیدگی قضایی به دادسرای شهرستان بندرگز معرفی شدند.

خلیج گرگان با کارکرد اقتصادی و اکولوژیکی در تکثیر آبزیان، ماهیان استخوانی و غضروفی، جذب پرندگان مهاجر و حفظ چرخه زیست دریای خزر دارای اهمیت بوده و در معیشت جوامع محلی اثرگذاری مستقیم و نقش مهمی دارد.

خلیج گرگان یکی از بزرگترین مخازن آب شیرین متصل به دریای خزر هست و تداوم زندگی بسیاری از جانداران در بزرگ‌ترین دریاچه زمین به اتصال آن با دریا وابسته است.

این پهنه آبی از لحاظ موقعیت جغرافیایی در جنوب شرقی دریای خزر و حوزه شهرستان های بندرترکمن، بندرگز، نوکنده و بهشهر از ۶۰ کیلومتر طول و حداکثر ۱۲ کیلومتر عرض برخوردار بوده و دارای امتداد شرقی - غربی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار