فرمانده یگان حفاظت شیلات استان گلستان گفت: نیروهای یگان حفاظت شیلات گلستان با ۴ فروند شناور موتوری گلف صیادان غیرمجاز را در دریای خزر در سواحل گمیشان شناسایی و دستگیر کردند.

 صیادان غیرمجاز دریای خزر در سواحل گمیشان دستگیر شدند

به گزارش گلستان 24 ؛سرهنگ پاسدار غلامرضا شفائی‌زاده عصر دیروز در جمع خبرنگاران با اشاره به دستگیری صیادان غیرمجاز در دریای خزر اظهارداشت: نیروهای یگان حفاظت شیلات گلستان در عملیاتی دریایی توسط 4 فروند شناور موتوری گلف به پاکسازی دریا و جلوگیری از صید غیرمجاز در شهرستان گمیشان اقدام کردند.

وی گفت: نیروهای این یگان در این عملیات توانستند 31 کیلوگرم ماهی استخوانی از نوع سفید، کپور و کفال، 2 دستگاه قایق موتوری و 2 دستگاه جی‌پی‌اس را از متهمان کشف و ضبط کنند.

فرمانده یگان حفاظت شیلات استان گلستان بیان داشت: همچنین در عملیاتی دیگر برای حفاظت از دام‌های خاویاری و مقابله با صیادان غیرمجاز مأموران یگان حفاظت شیلات استان توانستند در حوزه خواجه‌نفس 2 صیاد غیرمجاز را همراه با آلات و ادوات صیادی شناسایی و دستگیر کنند.

وی گفت: در این عملیات یک دستگاه قایق موتوری 3 کیلوگرم ماهی استخوانی از نوع کفال ریز صیادان غیرمجاز کشف شد. همچنین در ادامه این عملیات در منطقه گمیشان تعداد 555 رشته دام فلسدار و 9 شاخه لنگر بلاصاحب جمع‌آوری شد و تعداد 7 قطعه بچه‌ماهی خاویاری به‌صورت زنده از دام‌های غیرمجاز جداسازی و در دریا رهاسازی شد.

فرمانده یگان حفاظت شیلات استان گفت: متهمان دستگیرشده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گمیشان منتقل شدند.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار