مدیر جهاد کشاورزی مراوه تپه در منتهی الیه شرق استان گلستان گفت: براثر بارش شدید باران در هفته جاری، دو هزار و 70 هکتار از محصولات زراعی شامل گندم، جو، هندوانه و آفتابگردان این شهرستان دچار خسارت شد.

باران به 2070 هکتار محصولات زراعی مراوه تپه خسارت زد

به گزارش گلستان24؛ سلیمان محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: علاوه بر محصولات زراعی، بارش شدید باران در هفته جاری به دیگر بخش های کشاورزی مراوه تپه شامل جاده های بین مزارع و ابنیه آن و 39 راس دام سبک و سنگین خسارت زد.
وی، میزان بارش های هفته جاری را از 48 میلی متر در آق تقای و قره گل تا 98 میلی متر در نارلی آجی سو اعلام کرد و گفت: این بارش ها که در دو مرحله باریده است در مجموع 225 میلیارد و 872 میلیون ریال به بخش کشاورزی مراوه تپه خسارت وارد کرد.
محمدی یادآور شد: بارش های مرحله اول مجموعا 138 میلیارد و 732 میلیون ریال به بخش کشاورزی مراوه تپه شامل یک هزارو 280 هکتار مزارع آفتابگردان، هندوانه و گندم، 210 کیلومتر جاده بین مزارع و 66 ابنیه آن و نیز 30 راس دام سبک و سنگین این شهرستان خسارت وارد کرد.
وی اضافه کرد: از مجموع خسارت بارش باران در مرحله اول 13 میلیارد و 500 میلیون ریال مربوط به زراعت، 432 میلیون ریال به 30 راس دام سبک و سنگین که تلف شدند و مبلغ 124 میلیارد و 800 میلیون ریال نیز به 210 کیلومتر جاده بین مزارع و 66 ابنیه آن بوده است.
مدیر جهاد کشاورزی مراوه تپه ادامه داد: در مرحله دوم بارش ها که در 48 ساعت گذشته رخ داد، 790 هکتار از اراضی زراعی گندم و جو حاشیه رودخانه مرزی اترک در روستاهای 'نارلی آجی سو، چایلی، دادلی غزنین و قره گل' از 70 تا 100 درصد دچار خسارت شدند.
محمدی گفت: علاوه بر اراضی زراعی، بخشی از جاده های بین مزارع و اراضی کشاورزی تخریب و 9 راس دام سبک و سنگین کشاورزان و عشایر منطقه نیز تلف شدند که درمجموع خسارت این بخش ها 87 میلیارد و 140 میلیون ریال برآورد شده است.
وی اضافه کرد: بارش های شدید و رگباری هفته جاری که مقدار آن قابل توجه بود و نیز بارش های بالادست مراوه تپه یعنی استان خراسان شمالی و منطقه بسطام دره آن، سبب افزایش میزان خسارت به بخش کشاورزی این شهرستان شد.
شهرستان مراوه تپه افزون بر 60 هزار نفر جمعیت و 44 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی، شرقی ترین شهرستان استان گلستان است که منطقه ای مرزی و محروم محسوب می شود. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار