مدیرکل میراث‌فرهنگی گلستان از اتمام عملیات اجرایی بازارچه دائمی صنایع‌دستی مینودشت و بهره‌برداری از این طرح در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

اتمام عملیات اجرایی بازارچه دائمی صنایع‌دستی مینودشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، احمد تجری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: عملیات اجرایی بازارچه دائمی صنایع‌دستی مینودشت و همچنین محوطه‌سازی اطراف آن بااعتبار ۸ میلیارد و ۳۰۷ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و استانی به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: عملیات اجرای بازارچه صنایع‌دستی مینودشت در سال ۱۳۹۷ در عرصه‌ای به مساحت ۳۳۱ مترمربع و زیربنا ۷۵ مترمربع آغاز شد و در مرحله پایانی با ۲۶۰ مترمربع محوطه‌سازی اطراف، عملیات اجرایی آن به انتها رسید.

او ادامه داد: این پروژه شامل ۷ غرفه برای عرضه محصولات صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی هنرمندان شهرستان است و پس از بهره‌برداری زمینه اشتغال ۹ نفر را فراهم می‌سازد.

تجری بیان کرد: شهرستان مینودشت به دلیل برخورداری از تنوع اقوام، دارای صنایع‌دستی مختلفی مانند ابریشم‌بافی، نمدمالی، سوزن‌دوزی، حصیربافی، گلیم‌بافی، بافت قالی و قالیچه است که می‌تواند موجب ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای شهرستان شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار