مجری طرح‌های بنیاد برکت شهرستان گرگان گفت: در مدت ۱۶ ماه فعالیت بنیاد برکت در شهرستان گرگان ۴۰۷ طرح با اشتغال مستقیم ۷۱۷ نفر اجرا شده است.

اجرای ۴۰۷ طرح با اشتغال مستقیم ۷۱۷ نفر توسط بنیاد برکت در گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ جواد زارعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: بنیاد برکت ۲۰ ماه در گرگان حضور دارد اما به دلیل شیوع کرونا ۱۶ ماه فعالیت کرد و تا امروز حدود ۴۰۷ طرح با اشتغال مستقیم ۷۱۷ نفر در گرگان ایجاد شده ‌است.

وی تصریح کرد: تعداد کل طرح‌هایی که شروع آن در سامانه ثبت ‌شده ۳۷۶ طرح بوده است که ۲۳۱ طرح در بخش بهاران و ۱۷۶ طرح در بخش مرکزی بوده‌ است.

مجری طرح‌های بنیاد برکت شهرستان گرگان با بیان اینکه ۳۱ طرح در مرحله واریز بانک‌ها هستند، افزود: ۱۰ پرونده در دو هفته اخیر واریزی داشتیم.

زارعی با اشاره به اینکه ۴۰۰ میلیون تومان برای اجرای طرح‌های بنیاد برکت واریز شده ‌است، گفت: مابقی طرح‌ها تشکیل پرونده شده و در مرحله نوبت‌دهی شعبه هستند.

وی با بیان اینکه ۵۳ درصد طرح‌ها در حوزه کشاورزی بوده ‌است، افزود: این طرح‌ها در بخش امور دام، امور زراعی و باغی بوده است، ۴۷ درصد طرح‌ها در حوزه‌های مشاغل صنایع دستی، فنی، خدماتی، کارگاه تولید پوشاک، گردشگری، دانش‌بنیان و ... بوده ‌است.

مجری طرح‌های بنیاد برکت شهرستان گرگان ابراز کرد: در مجموع ارزش طرح‌هایی که توسط بنیاد برکت اجرا شد ۱۴ میلیارد و ۱۹۸ میلیون تومان بوده ‌است که در بازه زمانی ۱۶ ماهه اجرا شده ‌است.

زارعی با بیان اینکه روستاهای هدف بنیاد برکت در سال ۱۴۰۰ تعیین شدند، گفت: بنیاد برکت در ۳۴ روستا ورود کرده است سهمیه شغلی که برای امسال پیش‌بینی‌شده ۲۵۰ مورد بوده‌ است، سال گذشته ۲۱۰ طرح توسط بنیاد برکت انجام شد.

وی با اشاره به اینکه برای سال ۱۴۰۰ افزایش سقف تسهیلات داریم، افزود: میزان تسهیلات پرداختی بنیاد برکت در گذشته ۴۰ میلیون تومان بود که به ۵۰ الی ۶۰ میلیون تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

مجری طرح‌های بنیاد برکت شهرستان گرگان گفت: یکی از محدودیت‌هایی که در اجرای طرح داشتیم به هر خانواده بیشتر از یک وام داده نمی‌شد، ممکن است در یک خانواده چهار جوان بیکار هم وجود داشت، کارمزد این وام‌ها چهار درصد است، امسال ۱۸۰ میلیون تومان تسهیلات به خانواده‌های دارای فرزند بیکار برای ایجاد اشتغال ارائه می‌شود.

به گفته زارعی؛ امسال بنیاد برکت با صندوق کارآفرینی امید و بانک صادرات تفاهم‌نامه منعقد کرده است، که از این ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار