مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از رفع 17تصرف اراضی با مساحت 302 هزارو126 مترمربع از اراضی دولتی و ملی در سال ۹۹ و 10 هزار مترمربع در سه ماهه اول سال 1400 خبر داد.‏

رفع تصرف بیش از 32 هکتار از اراضی دولتی و ملی در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ مهندس حسین محبوبی، مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان درباره اقدامات این اداره کل در رفع تصرفات، اراضی دولتی و ملی اظهار داشت: با تلاش یگان حفاظت اراضی این اداره کل ضمن اجرای طرح تشدید حفاظت اراضی و پیشگیری از وقوع تصرفات، در حوزه رفع تصرفات و تعرضات از اراضی تحت مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن در سال ۹۹ تعداد 17 مورد تعرض به اراضی دولتی و ملی در استان صورت گرفته بود که به فوریت رسیدگی و با حکم مراجع قانونی رفع تصرف شد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان اظهار کرد: 302 هزار و 126 متر مربع از اراضی دولتی و ملی به ارزش 310 میلیارد ریال در سال 1399 به استناد قانون آیین دادرسی کیفری (جرائم مشهود) رفع تصرف شد.
وی ادامه داد: همچنین با اجرای 2 مورد حکم قضایی قطعی خلع ید، 24 هزار و 706 متر مربع از اراضی دولتی و ملی به ارزش 23 میلیارد ریال در استان به بیت المال بازگردانده شد.
مهندس محبوبی اراضی رفع تصرف شده در سال 1399 را در مجموع بیش از 32 هکتار و با ارزش بالغ بر 333 میلیارد ریال عنوان کرد. مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان همچنین مجموع رفع تصرفات فوری را در سه ماهه نخست سال 1400 ، 10 هزار متر مربع و به ارزش دو میلیارد ریال و رفع تصرفات با اجرای یک مورد حکم قطعی خلع ید 60 هزار مترمربع به ارزش شش میلیارد ریال عنوان کرد.
وی همچنین افزود: یگان حفاظت اداره راه و شهرسازی گلستان با قاطعیت و سرعت با استفاده از ظرفیت های قانونی با هر گونه زمین خواری و دست اندازی به اراضی دولتی و ملی برخورد می نماید.
مهندس محبوبی در پایان تصریح کرد: سامانه ارتباط مردم با یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان در زمینه زمین خواری با شماره ۱۶۵۶، بدون نیاز به پیش شماره، آماده دریافت هرگونه اخبار و گزارشات مردمی در راستای مقابله با هرگونه تصرف اراضی این اداره کل درسراسر استان می باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار