مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان از اختصاص دو هزار و ۴۳۶ قطعه زمین برای اجرای فاز اول طرح اقدام ملی مسکن در استان خبر داد.

۲۴۳۶ واحدزمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در گلستان اختصاص یافت

به گزارش گلستان ۲۴؛ حسین محبوبی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرح اقدام ملی مسکن با هدف خانه دار کردن خانواده‌های با درآمد متوسط اجرا می‌شود و در اسفند ماه ۹۸ سه مرحله ثبت‌نام صورت گرفت.

وی افزود: باید فرم «ج» متقاضیان سبز بوده و زمین و یا سندی با نام آنها نباشد و یا از تسهیلات مسکن استفاده نکرده باشند.

محبوبی توضیح داد: وظیفه مندی دستگاه‌های مختلف در اجرای این طرح مشخص شده و راه و شهرسازی وظیفه تأمین زمین را بر عهده دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر مانند گرگان و گنبدکاووس اجرای طرح توسط راه و شهرسازی پیگیری شده و طرح توسط کارگزار (ستاد اجرایی و بنیاد مسکن) اجرا می‌شود و در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر بنیاد مسکن طرح را اجرا می‌کند.

محبوبی مدت اجرای طرح را دو ساله بیان کرد و گفت: سهمیه اولیه گلستان در اجرای این طرح پنج هزار و ۹۳۳ نفر است که ۱۲ هزار و ۵۶۹ نفر ثبت نام کرده و از این افراد پنج هزار و ۶۸۸ حائز شرایط بودند.

وی بیان کرد: از این تعداد ۸۵۱ نفر تا کنون افتتاح حساب کرده و ۴۲۹ نفر وجه اولیه (۴۰ میلیون) را واریز کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان تصریح کرد: عدم واریزی موجب حذف متقاضی شده و نفرات بعدی جایگزین خواهد شد.

محبوبی گفت: حداکثر ۱۰ روز آینده پیامک‌هایی به این افراد ارسال شده و اگر مراجعه نکردند در ماه آینده ثبت‌نام خواهیم داشت.

وی بیان کرد: افرادی که افتتاح حساب کرده ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۱۲ ساله دریافت خواهند کرد.

طبق گفته محبوبی الگوی ساخت ۷۵ متری بوده و ساختمان ۳۲۰ میلیون تومان هزینه خواهد داشت که الباقی باید توسط خود مالک در فواصل مشخص تأمین شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان از اختصاص دو هزار و ۴۳۶ واحد زمین برای اجرای فاز اول طرح اقدام ملی مسکن در استان خبر داد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار