مدیرکل هواشناسی گلستان با اشاره به بارش هشت سانتیمتری برف در گردنه خوش ییلاق آزادشهر گفت که در نتیجه فعالیت ۲۴ ساعته سامانه سرد و بارشی، مناطق کوهستانی هشت شهرستان این استان سفیدپوش شد.

برف پاییزی ارتفاعات هشت شهرستان گلستان را سفیدپوش شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ نوربخش داداشی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در نتیجه فعالیت این سامانه بارشی از ظهر پنجشنبه تا صبح دیروز جمعه  ارتفاعات گرگان، کردکوی، بندرگز، رامیان ،آزادشهر،مینودشت ، گالیکش و علی‌آبادکتول شاهد بارش برف پاییزی بود.

وی بیشترین میزان بارندگی ۲۴ ساعت گذشته را به میزان ۹ میلیمتر مربوط به ایستگاه مازیران در شرق استان اعلام کرد و گفت که در ایستگاه محمدآباد علی‌آبادکتول هم هشت میلیمتر بارش برف ثبت شده است .

داداشی با بیان این که این سامانه بارشی تا ظهر امروز به طور کامل از گلستان خارج می شود گفت : آسمان استان تا روز سه شنبه پایدار و شاهد هوایی صاف و آفتابی است.

مدیرکل هواشناسی گلستان اضافه کرد: سامانه بارشی دیگری از روز سه شنبه وارد استان شده و بارش‌های آن از سامانه فعلی قابل ملاحظه تر است.

به گزارش ایرنا ، مدیرکل هواشناسی گلستان چندی پیش با اشاره به ثبت ۴۳ میلیمتر بارش در مهرماه سال جاری افزود که میزان آن در نخستین ماه سال زراعی آبی در استان نسبت به آمار بلند مدت ۱۸ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: بیشترین میزان بارندگی در مهرماه ۱۴۰۰ در شهرستان مینودشت ۱۲۲.۲ میلیمتر و کمترین میزان بارش در ایستگاه مرزی اینچه برون ۱۱.۶ میلیمتر به ثبت رسید.

استان گلستان با گستره افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع و برخورداری از هفت اقلیم آب و هوایی، ۲۸ مرکز باران سنجی برخط و ۱۴۰ مرکز ایستگاه هواشناسی دارد.

گلستان از جنوب با سمنان، از شرق با خراسان شمالی، از غرب با مازندران و از شمال با ترکمنستان همسایه است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار