هفته هفتم لیگ برتر والیبال مردان در شرایطی عصر امروز برگزار می‌شود که ۲ نماینده گلستانی حاضر در این رقابت‌ها برای برد خانگی، فاصله گرفتن از انتهای جدول رده‌بندی و حرکت به سمت صدر از حریفان سیرجان و تهرانی میزبانی می‌کنند.

پاس گرگان و شهرداری گنبد به دنبال پیروزی خانگی در لیگ برتر والیبال

به گزارش گلستان ۲۴؛ والیبال گلستان با سابقه ای درخشان در معرفی ستاره های فراوان، به همراه استان های آذربایجان غربی، کرمان، تهران و مازندران، ۲ تیم در لیگ برتر امسال دارد و اگر چه با بازیکنان بومی و هزینه اندک به جدال بزرگان رفته اما گوشه چشمی هم به رده های بالای جدول رده بندی دارد.

کمبود اعتبار به عنوان یکی از مشکلات گره خورده با سرنوشت تیم های ورزش گلستان، دامن پاس گرگان و شهرداری گنبدکاووس را گرفته و آنان با وجود تلاش فراوان نتوانستند با جذب اعتبار لازم، بازیکنان غیربومی و مورد نظر کادر فنی را جذب کنند.

ناتوانی در به خدمت گرفتن بازیکن، منحصر به غیربومی ها نبود و این تیم ها حتی از پس پرداخت هزینه بازیکنان بومی و شاخص والیبال گلستان مانند صابر کاظمی و سلیم چپرلی هم برنیامدند تا نمایش تحسین برانگیز این بازیکنان را در تیم های دیگر با حسرت دنبال کنند.

شهرداری گنبدکاووس

تیم تازه پوست انداخته شرق گلستان پس از تغییر سرمربی به روزهای خوش امیدواره شده و با کسب ۲ پیروزی از سه مسابقه علاوه بر فاصله گرفتن از انتهای جدول رده بندی، در حال بازیابی دوباره اعتبار والیبال این منطقه است.

عظیم جزیده از زمان حضور در راس کادرفنی تیم والیبال شهرداری گنبدکاووس تغییر محسوسی در ترکیب انجام نداده اما به دلیل آشنایی کامل با بازیکنان و همچنین شرایط تیمی که فصل قبل نیز هدایت آن را بر عهده داشت، هواداران پرتعداد این شهر را برای کسب جایگاهی مطلوب در لیگ برتر امیدوار کرد.

گنبدی ها هفته قبل در خانه مقابل تیم مدعی و پرمهره پیکان به سرمربیگری پیمان اکبری به پیروزی رسیدند تا بخشی از عیار بالای تیم جوان و بومی خود را به حریفان نشان دهند.

شاگردان عظیم جزیده امروز یکشنبه در خانه با تیم‌های فولاد سیرجان مسابقه می دهند و امیدوارند با یک پیروزی سه امتیازی دیگر به جایگاه خود در جدول رده بندی سر و سامان دهند.

این بازی در هفته هفتم لیگ برتر قرار بود در سیرجان برگزار شود اما با توافق مدیران ۲ باشگاه و به دلیل حضور تیم سیرجانی در رامسر، میزبانی این هفته از سیرجان به گنبد منتقل شد.

سیرجانی در هفته ششم لیگ برتر در رامسر میهمان هورسان این شهر بودند.

به گفته واحدی مدیرعامل باشگاه شهرداری گنبدکاووس، برگزاری ۲ بازی در هفته برای همه تیم‌های حاضر لیگ برتر والیبال سخت شده و دوری شهرهای محل بازی لیگ، بازیکنان را خسته و دچار آسیب می‌کند.

تیم شهرداری گنبدکاووس با کسب هفت امتیاز در رده دهم جدول ۱۴ تیمی مسابقات لیگ برتر والیبال حضور دارد.

پاس گرگان

دیگر نماینده گلستان در لیگ برتر والیبال، تیم جوان و جویای نام پاس گرگان است که با تلفیقی از بازیکنان بومی و سرباز در لیگ برتر شرکت کرده و اگر چه امیدی به قرار گرفتن در رده های بالای جدول ندارد اما علاوه بر معرفی ستاره های جوان، به دنبال هدف مهم دیگری مانند حفظ سهمیه گلستان در لیگ برتر است.

پاسی ها که با ۲ برد و هفته امتیاز در رده نهم جدول رده‌بندی ایستاده اند هفته قبل در یزد مقابل شهداب این شهر شکست خوردند اما امیدوارند در بازی خانگی امروز مقابل سایپا تهران با کسب هر سه امتیاز زمین مسابقه را ترک کنند.

والیبال از گذشته های دور پس از سوارکاری، یکی از پرطرفدارترین ورزش ها در گلستان به شمار می رفت و برگزاری مسابقه والیبال، یک پای ثابت مجالس شادی و جشن مردم این استان محسوب می شد.

حاج خوشگلدی و غیاث الدین صحنه، میکاییل یلمه، ابراهیم و عثمان سن سبیلی، شعبان چهارنایی، ادریس دانشفر، عبدالرحمان رئوفی، فرهاد قائمی، صابر کاظمی، عظیم جزیده و پرویز فرخی، نمونه ای از والیبالیست های نامدار گلستان به شمار می‌روند که برخی از آن ها مانند ابراهیم سن سبیلی در جام جهانی ۱۹۸۹ عنوان کاملترین بازیکن دنیا در رده سنی نوجوانان را کسب کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار