حسینی گفت: گلستان در رتبه بیست و ششم از لحاظ دارا بودن خانه های مقاوم و به جهت داشتن خانه های غیرمقاوم، رتبه پنجم کشور را دارد.

رتبه ۵ گلستان در برخورداری از خانه های غیرمقاوم/ عزم بنیاد مسکن برای مقاوم سازی خانه های روستایی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «سیدمحمد حسینی» در جلسه تسهیل جذب تسهیلات ساخت مسکن روستایی گفت: استان در رتبه بیست و ششم از لحاظ دارا بودن خانه های مقاوم قرار دارد و به جهت داشتن خانه های غیرمقاوم، رتبه پنجم کشور را دارد.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با اشاره به اینکه طرح نوسازی خانه های فرسوده شهرهای کوچک و روستاها از سال ۸۴ توسط بنیاد مسکن در حال اجرا است، افزود: از ابتدای این طرح با همکاری بانک‌ها و همت مردم طی ۱۰ سال، تعداد واحدهای غیرمقاوم به کمتر از ۶۰ درصد رسید و قصد داریم در ۱۰ سال آینده این عدد را که شامل ۱۰۰ هزار واحد است، به صفر برسانیم.

 

وی ادامه داد: در بودجه سال ۱۴۰۰ ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح جامع مسکن روستایی ابلاغ شد که سهمیه گلستان کمتر از ۶ هزار فقره تسهیلات بود اما با پیگیری فراوان توانستیم ۱۰ هزار فقره تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی کسب کنیم که تا کنون ۶ هزار و ۵۲۰ فقره آن تخصیص یافته است.

 

حسینی اظهارداشت: تا کنون ۵ هزار نفر برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه ۱۰۰ میلیون تومانی به ۸ بانک عامل پرداخت تسهیلات ساخت مسکن روستایی معرفی شدند که حدود هزار و ۷۰۰ نفر عقد قرارداد کرده اند.

 

وی با اشاره به نزدیک بودن فصل سرما و وجود تورم در مصالح ساختمانی، گفت: در جلسه امروز تاکید شد که در ۴ هفته آینده، برای پرونده هایی که به بانک ها ارسال شده است، انعقاد قرارداد صورت گیرد.

 

مدیرکل بنیاد مسکن از مردم خواست: برای نوسازی و مقاوم سازی واحد های مسکونی شان به بنیاد مسکن مراجعه کنند و از تسهیلات قرض الحسنه که بازپرداخت آن ۲۰ ساله است و ضمانت زنجیره ای دارد، استفاده کنند. 

 

وی افزود: با افزایش تسهیلات قرض‌الحسنه ساخت مسکن روستایی به ۲۰۰ میلیون تومان، به همه متقاضیان ساخت مسکن در روستا‌ها و شهر‌های با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر که برای دریافت تسهیلات اقدام کرده اند و حتی عملیات ساختمانی را شروع کرده اند، مابه التفاوت تسهیلات تکمیلی پرداخت خواهد شد.

 

حسینی خطاب به مدیران عامل بانکها نیز گفت: نگرانی ای در خصوص ضمانت زنجیره ای نداشته باشند چرا که مصوب هیئت دولت و ابلاغیه بانک مرکزی است و سازمان برنامه و بودجه کشور آن را تضمین کرده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار