استاندار گلستان:

استاندار گلستان با اشاره به ضرورت بررسی کامل مشکلات کمبود منابع آب شرب به ویژه در گرگان گفت که باید با اجرای اقداماتی همچون حفر و یا تجهیز سریع چاه‌های موجود، دغدغه قطعی آب ساکنان استان کاهش یابد.

گلستان به اجرای برنامه‌های کوتاه مدت برای رفع مشکل کم آبی نیاز دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، علی محمد زنگانه روز چهارشنبه در جلسه مدیریت منابع آب گلستان اظهار داشت: توجه به برنامه های میان مدت و دراز مدت برای تامین آب همچون استفاده از تجهیزات آب شیرین کن‌ و ساخت سد می تواند مشکلات آینده آب در گلستان را به طور کامل برطرف کند.

وی بیان کرد: یکی از اقداماتی که می تواند هزینه و اثربخشی طرح های حوزه آب را  ارتقا دهد، اصلاح شبکه توزیع و خط انتقال است که باید به طور جدی مورد توجه متولیان قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا از مجموع ۳۵ هزار حلقه چاه آب در گلستان فقط ۶۰۰ حلقه مختص آب آشامیدنی است و بقیه در بخش کشاورزی استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان هم معتقد است: راهکار بلندمدت تامین آب آشامیدنی در استان استفاده از آب دریا و راهکار میان مدت استفاده از آب سدهاست.

سیدمحسن حسینی اظهارداشت: در افق درازمدت سال ۱۴۲۵ راهکار اساسی تامین آب آشامیدنی در گلستان، استفاده از آب دریا برای مصارف آشامیدنی و بخش صنعت است.

وی بیان کرد: در بخش درازمدت به این نتیجه رسیدیم که راهکار اساسی تامین آب آشامیدنی گلستان استفاده از شیرین سازی آب دریا به میزان ۵۰ میلیون متر مکعب است که با پیگیری های انجام شده، مجوز شیرین سازی در وزارت نیرو نهایی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان ادامه داد: راهبرد میان مدت حل مشکل کم آبی گلستان استفاده از آب سدهاست که در راستای آن استفاده از چهار طرح سد میرداماد ، قره چای، نرماب و گلورد (مازندران) برای تامین آب گلستان موردنظر است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار