مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی گلستان با اشاره به اینکه گلستان، استان صنعتی نیست، گفت: می‌توان با توسعه مشاغل خانگی، کمک زیادی در جهت رفع بیکاری استان انجام دهیم.

مشاغل خانگی به رفع بیکاری در گلستان کمک زیادی خواهد کرد

مهدی خطیر نامنی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امروزه کسب‌وکارهای خانگی به‌عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد در سراسر جهان محسوب می‌شود که از جمله مزایای آن، حذف هزینه‌های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه، ایاب و ذهاب، استفاده از نیروی کار و... است.

وی افزود: در حال حاضر فارغ‌التحصیلان زیادی داریم که بیکار هستند و امکان عرضه مهارت آنها در فضای بیرون وجود ندارد؛ مشاغل خانگی یک راهکار راهگشا و دریچه‌ای برای رفع مشکلات این قبیل افراد است.

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی گلستان با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی دولت‌ها، کمبود شغل و محدودیت ایجاد اشتغال است، خاطرنشان کرد: مشاغل خانگی با توجه به نیاز کم به منابع مالی و مزایای فراوان، نقش سازنده‌ای در اشتغال و توسعه اقتصادی خانواده‌ها دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در گلستان، گفت: این طرح در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده و سهمیه گلستان در آن ایجاد شغل برای ۲ هزار و ۳۰۰ نفر است.

خطیر نامنی با اشاره به اینکه اجرای این طرح افزایش توان اقتصادی خانوارها و اقشار کم‌درآمد را به همراه دارد، گفت: مشاغل خانگی ظرفیت و فضای بسیار خوبی دارد و می‌توان در این بخش با نیازسنجی و بازار سازی، نسبت به ایجاد و تثبیت اشتغال از طریق توسعه کسب‌وکارهای خانگی اقدام کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار