استاندار گلستان بر تسریع در تکمیل پروژه چاه اکتشاف نفت هیرکان واقع در منطقه سقرتپه شهرستان گمیشان تاکید کرد.

استاندار گلستان بر تسریع در تکمیل پروژه چاه نفت هیرکان تاکید کرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، علی محمد زنگانه روز پنجشنبه با همراه نماینده مردم کردکوی ، بندرگز ، ترکمن و گمیشان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان شهرستانی از محل چاه اکتشاف نفت هیرکان در گمیشان بازدید کرد.

وی در این بازدید از آخرین اقدامات و پیشرفت حفر چاه نفت در این شهرستان مطلع شد و پیگیری ها و دستورات لازم برای شتاب بخشی به اتمام  این پروژه را صادر کرد.

احمد دستمرد فرماندار گمیشان، عبدالجلال ایری نماینده حوزه انتخابیه غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی استاندار را در این بازدید همراهی کردند.

به گزارش ایرنا، این پروژه ۱۴ فروردین سال جاری  در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار آغاز شد و بر اساس قراردادهای منعقده شرکت پیمانکار متعهد است چاهی به عمق سه هزار متر در منطقه حفر کند.

بر اساس اعلام مسوولان این پروژه  در مدت ۹ ماه با مجموع اعتبار ۱۵ میلیون یورو و ۴۵ میلیارد تومان، حفاری خواهد شد.

کارشناسان حوزه نفت و گاز بر این اعتقادند که به علت فاصله ۱۳۰ کیلومتری ترکمن صحرای استان با منطقه بلخان آباد که عظیم ترین منابع نفتی کشور ترکمنستان آنجا واقع شده است، احتمال میادین مشترک وجود دارد.

اکتشاف و در پی آن استخراج نفت و گاز در شمال کشور با توجه به توسعه صنایع، ایجاد واحدهای پتروشیمی و غیره  حتی از منظر پدافند غیرعامل دارای اهمیت فراوانی است.

 گمیشان با ۸۰ هزار نفر جمعیت در شمال غربی گلستان و هم مرز با ترکمنستان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار