نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی معتقد است دست‎هایی پشت پرده وجود دارد که نمی‎گذارد جزیره آشوراده پیشرفت کند.

دست‌هایی ‌پشت پرده نمی‎گذارند آشوراده پیشرفت کند

به گزارش گلستان 24، رحمت‎الله نوروزی ‌نماینده مردم علی آباد و کمالان در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در مراسم ارائه گزارش عملکرد سه ساله خود به مردم که در مسجد جامع شهرستان علی‌آبادکتول برگزار شد، با اشاره به شعار سال اظهار کرد: باید فرمایشات مقام معظم رهبری فصل‎الخطاب تمام مسئولان ما قرار گیرد.

وی ادامه داد: دشمن در سال‎های گذشته، سخت‎ترین و بی‎رحمانه‎ترین تحریم‎ها را بر کشور و مردم ما تحمیل کرد اما این همت و یکپارچگی مردم بود که توانستیم بر تحریم‎ها غلبه کنیم.

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همت مسئولان و مدیران در کنار تلاش‎ها و همراهی‎های مردم می‎تواند بزرگترین دشمنان انقلاب اسلامی و مردم را ناکام بگذارد.

نوروزی با اشاره به فشارهای اقتصادی دشمنان در بازارهای جهانی به ایران اسلامی، گفت: در دولت دهم و نهم 700 میلیارد دلار نفت به فروش رسید و امروز تعداد بشکه‎های نفت ما به یک میلیون رسیده است.

وی اضافه کرد: بودجه سال 1393 بر اساس هر بشکه نفت 100 دلار بسته شد اما این نفت به 41 دلار رسید و دشمن آنقدر شرایط را برای کشور و بانک‎های کشورمان سخت کرده که باید پول‎هایمان را با کیف سامسونت جابه‌جا کنیم.

کسری 16 هزار میلیاردی دولت تا به امروز

نوروزی بیان کرد: در حال حاضر کشور با 16 هزار میلیارد کسری بودجه مواجه است و شرایطی در حالی است که بودجه سال 1394 بر اساس هر بشکه 72 دلار در نظر گرفته شده اما امروز هر بشکه نفت 56 دلار است.

وی افزود: در شرایط امروز تنها موضوعی که می‎تواند مشکلات ما را حل کند، همدلی، وحدت و یکپارچگی است که با صدای واحد مشکلاتمان را پیگیری کنیم.

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری با اشاره به اینکه تا به امروز 27 هزار مکاتبات استانی، شهرستانی و ملی را برای پیگیری مطالبات مردم انجام داده است، اضافه کرد: موضوع پتروشیی یکی از مسائلی است که مردم چشم انتظار نتیجه آن هستند.

نوروزی گفت: مردم به نظام اعتماد کردند و 93 هزار سهم پتروشیمی را خریدند و امروز باید این پروژه به نتیجه برسد.

وی تاکید کرد: آخرین پیگیری‎هایی را هم که انجام دادم وزیر نفت در نظر داشت که این پروژه جایگزین شود چون به نظر وی در کشورهای همسایه این صنعت وجود دارد و شاید نتواند توجیه اقتصادی داشته باشد.

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اما ما تاکید داریم چون بستر آن آماده است و برای مردم اشتغال‎‎زایی ایجاد می‎کند، باید کارهایش پیگیری شود تا به نتیجه برسد.

دست‎های پشت پرده مانع پیشرفت آشوراده

نوروزی در بخش دیگری خاطرنشان کرد: امروز همه ما باید حلقه اتصال باشیم و نباید برای مسائل سیاسی اختلافاتی را ایجاد کنیم؛ شان مردم شان خدمت است و خوشبختانه در این مدت نگاه نکردم که در این مدت مسئولیتم کسی با من بوده یا خیر و سعی کردم برای همه مردم کار کنم.

وی در پاسخ به سئوال شهروندی مبنی بر تعطیل شدن پیگیری‎های جاده ابر، گفت: پرونده جاده ابر مخدومه نشده ‌و پیگیری‎های آن جریان دارد.

نوروزی ادامه داد: موضوعات مختلفی در این مدت برای این جاده رخ داد و صحبت‎های زیادی هم شد اما طبق آخرین پیگیری‎ها مقرر شده که سازمان‎های مرتبط دوباره نظرشان را بدهند تا پیگیری‎ها ادامه پیدا کند.

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: در حال حاضر جاده خوش‎ییلاق 35 میلیارد تومان اعتبار دارد و اتفاقات خوبی هم در این مسیر خواهد افتاد.

وی با انتقاد از سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: متاسفانه محیط زیست به یک محیط ایست تبدیل شده و بارها من در این خصوص صحبت کرده‎ام و پیگیر هستیم تا برای جاده ابر اتفاقات خوبی صورت گیرد.

نوروزی در پایان ابراز کرد: بارها گفته‎ام که آشوراده یعنی کیش؛ نمی‎دانم چه دست‌هایی وجود دارد که نمی‎گذارند آشوراده پیشرفت کند که امیدواریم پیشرفت در این جزیره باعث برکت برای استان شود./فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار