رئیس کل دادگستری گلستان گفت: ظرفیت تنها مرکز نگهداری از معتادان متجاهر در استان کافی نیست.

گلستان ظرفیت نگهداری از معتادان متجاهر را ندارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه امروز شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم گفت: ظرفیت تنها مرکز نگهداری معتادان  متجاهر استان ۱۰۰ نفر است در حالیکه تعداد معتادان متجاهر نیازمند نگهداری، چند برابر این عدد است.

او افزود: باید ظرفیت همه دستگاه‌های مرتبط با حوزه برای افزایش مراکز نگهداری معتادان متجاهر به کار گرفته شود.

آسیابی گفت: نگهداری و ساماندهی این افراد از یکسو آسیب‌های اجتماعی و سرقت‌های خرد را کمتر می‌کند و از طرفی نیاز این معتادان به غذا و امکانات بهداشتی و سرپناه را تامین می‌کند.

رئیس کل دادگستری در رابطه با طلاق و اسیب‌های اجتماعی ناشی از آن گفت : هر چند میزان طلاق در گلستان ازمیانگین آمار‌های کشوری پایین‌تر است، اما تلاش می‌کنیم از ظرفیت شورای حل اختلاف برای سازش بیشتر زوجین و جلوگیری از فروپاشی خانواده‌ها استفاده کنیم تا آسیب‌های مربوط به فرزندان طلاق جلوگیری پیشگیری شود.

دادستان مرکز استان هم در جلسه امروز با تاکید بر افزایش ظرفیت مراکز نگهداری معتادان گفت: تا زمانی که ظرفیت و تعداد پذیرش معتادان متجاهر در این مراکز بیشتر نشود، اجرای طرح‌های مقطعی اثرگذار نخواهد بود.

محمود اسپانلو افزود: یکی از برنامه‌هایی که شبانه روزی و بی وقفه در دوره دادستانی در حوزه قضایی شهرستان گرگان دنبال خواهم کرد، ناامن کردن فضا برای مجرمان به ویژه مجرمان حوزه مواد مخدر خواهد بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار