رئیس کل دادگستری به همراه رئیس سازمان قضایی و دادستان ویژه روحانیت استان مازندران با رئیس سازمان قضایی گلستان دیدار و گفتگو کرد.

دیدار رئیس کل دادگستری مازندران با رئیس سازمان قضایی گلستان

به گزارش پایگاه خبری گلستان24،حجت الاسلام محمد صادق اکبری، رئیس کل دادگستری مازندران ضمن تبریک انتصاب رئیس جدید سازمان قضایی گلستان گفت: سازمان قضایی حافظ اسرار و مسئول قانونی مراقبت از سلامت نیروهای مسلح است.

وی افزود: کاهش جرائم نظامی بدون تعامل سازمان قضایی و همت فرماندهان بلند پایه نظامی و انتظامی میسر نیست.

این مقام قضایی بیان داشت: این تعامل و هم افزایی فی ما بین، علاوه بر پیشگیری از وقوع جرائم و اعمال مجازات در اتحاد بین نیروهای مسلح موثراست.

اکبری با بیان اینکه سازمان قضایی باید برای پیشگیری از وقوع جرم برنامه داشته باشد، تاکید کرد: با برنامه ریزی صحیح ترسیم دقیقی از اهداف سازمانی خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: خانواده بزرگ نیروهای مسلح برگرفته از عموم مردم بوده و آموزش های نظامی نتایج مثبت اجتماعی را در بر دارد.

این مقام قضایی تاکید کرد: کلاس های آموزشی در اماکن نظامی بدون استثناء زمان، مکان و موضوع آن بر هویت افراد تاثیر خواهد گذاشت.

رئیس کل دادگستری مازندران تاکید کرد: ماهیت پیشگیری از وقوع جرم عام است و حتی بعد از پایان خدمت افراد را در مواجهه با جرم مصون نگه می دارد.

در ادامه غلام الواری رئیس سازمان قضایی گلستان نیز در این دیدار گفت: برنامه های پیشگیرانه در ابتدای هر سال ابلاغ و براساس جرائم شایع در هر استان اجرائی می شود.

وی تاکید کرد: در راستای اجرایی شدن این برنامه ها قضات سازمان قضایی در یگان های نظامی حاضر شده و به صورت چهره به چهره با کارکنان نیروهای مسلح ارتباط برقرار می کند.

الواری تصریح کرد: قضات در این کلاس ها ضمن تشریح عواقب ارتکاب جرائم نظامی به سوالات حقوقی پرسنل پایور و سربازان وظیفه پاسخ می دهند.

این مقام قضایی بیان داشت: مقام معظم رهبری صراحتا به اجرای برنامه های پیشگیرانه تاکید دارد که این موضوع وظیفه سازمان قضایی را سنگین تر می کند.

وی با بیان اینکه رسیدگی به جرائم نظامی جایگاه برجسته ای به سازمان قضایی داده است، اظهار داشت: تحول آفرین بودن برنامه های پیشگیرانه در نیروهای مسلح این جایگاه را تثبیت کرده است.

این مقام قضایی گفت: سازمان قضایی با مشارکت کارشناسان حقوقی نیروهای مسلح دائما زمینه های ارتکاب جرائم نظامی را تجزیه و تحلیل می کند.

الواری با تاکید بر اینکه رسیدگی به پرونده های قضایی مهم ترین وظیفه سازمان است، گفت: در پرونده های قضایی طبق موازین قانونی بین مردم و نیروهای مسلح عادلانه قضاوت خواهیم کرد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار