مدیرکل میراث‌فرهنگی گلستان از برگزاری همایش ملی گردشگری کشاورزی و نشست تعاملی ترویجی مسئولان طبیعت گردشگری کشور در استان خبر داد.

استان گلستان میزبان همایش ملی گردشگری کشاورزی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، احمد تجری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: به دلیل استقبال مزرعه‌داران استان از طرح گردشگری کشاورزی و میزان پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده ، طرح برگزاری همایش مزارع گردشگری از سوی استان به معاون گردشگری کشور ارائه شد.

او  ادامه داد: با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته استان گلستان از تاریخ سوم تا چهارم آذرماه میزبان همایش گردشگری کشاورزی و نشست تعاملی ترویجی مسئولان طبیعت‌گردی در حوزه گردشگری کشاورزی و خوراک خواهد بود.

تجری گفت: همایش گردشگری کشاورزی با حضور مسئولان کشوری و استانی، اساتید گردشگری و نشست تعاملی ترویجی مسئولان طبیعت‌گردی در حوزه گردشگری کشاورزی و خوراک با شعار از مزرعه تا سفره با حضور مسئولان طبیعت‌گردی و کشاورزی ادارات‌کل استان‌ها و کارشناسان ستادی برگزار خواهد شد.

تجری بیان کرد: از اقدامات شاخص برنامه‌ریزی‌شده می‌توان به بازدید از چهار تیپ مزرعه گردشگری شاخص استان، آشنایی با معماری و فرهنگ میزبانی تعدادی از اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان و همچنین بازدید از برخی از جاذبه‌های میراث‌فرهنگی و طبیعی استان گلستان اشاره کرد.

او یادآور شد: تاکنون ۱۵ واحد در سطح استان پروانه بهره‌برداری گردشگری کشاورزی دریافت کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود:با توجه به اینکه در سند آمایش دو حوزه گردشگری و کشاورزی به‌عنوان محور توسعه استان مشخص‌شده است و در کنار هم قرار گرفتن این دو حوزه  می‌تواند در راستای معرفی ظرفیت‌ها، توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال تاثیر  داشته باشد.

او تاکید کرد: اجرای این همایش در استان علاوه بر شناساندن ظرفیت‌های موجود، موجب توسعه گردشگری کشاورزی و طبیعت‌گردی خواهد شد که در بلندمدت زمینه تحقق گردشگری پایدار را فراهم خواهد ساخت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار