معاون فرهنگی مدرسه علمیه کوثر علی‌آبادکتول، علم و آگاهی را وجه تمایز انسان و حیوان دانست و فلسفه دین و نبوت را بیرون آوردن بشر از جهل و نادانی معرفی کرد که این مقام جز با کسب علم حاصل نمی‌شود.

اسلام پرچم‌دار کتاب و کتابخوانی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از حوزه از گرگان، به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی نشست پژوهشی با حضور طلاب مدرسه علمیه کوثر شهرستان علی‌آباد کتول برگزار شد.

در این نشست، خانم آمنه شریعتی با اشاره به اینکه دین مبین اسلام و کتاب آسمانی قرآن برای مطالعه و کسب علم، ارزش و اعتبار خاصی قائل شده است، بیان کرد: اهمیت کتابخوانی در اسلام به اندازه‌ای است که معجزه پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) از نوع کتاب بوده و اولین آیات این کتاب مقدس هم با امر به خواندن و الفاظ کتاب، قلم و علم همراه شده است.

وی با توجه به آیه «هل یستوی الذین یعلمون والذین لا یعلمون» اسلام را پرچم‌دار کتاب و کتابخوانی دانست و گفت: واژه علم در این آیه به معنی دانستن اصطلاحات علمی و تخصصی نیست، بلکه منظور از آن معرفت خاصی است که انسان را به اطاعت و امید به پروردگار دعوت می‌کند و علوم تجربی و امروزی نیز اگر در خدمت چنین معرفتی باشند، علم موردنظر قرآن تحقق یافته است.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه کوثر شهرستان علی‌آباد کتول با استناد به روایت پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) «علم و دانش را به بند کشید و از آن نگهبانی کنید»، اظهار کرد: در روایات و احادیث عالمان بر عابدان برتری دارند، زیرا منافع عبادت فقط شامل شخص عابد است، ولی منافع علم هم شامل عالم و هم سایر افراد می‌شود.

خانم شریعتی، علم و آگاهی را وجه تمایز انسان و حیوان دانست و فلسفه دین و نبوت را بیرون آوردن بشر از جهل و نادانی معرفی کرد که این مقام جز با کسب علم حاصل نمی‌شود.

وی با اشاره به عبارت «وَیَتَفَکَّرُونَ فِی خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ» در آیه ۱۹۱ سوره آل عمران، خاطرنشان کرد: صاحبان‌خرد مرتکب عملی نمی‌شوند که بعداً از آن توبه کنند، بلکه در زمان حاضر، فعلی را انجام می‌دهند که قرار بر تداوم آن دارند و دائم در حال تفکر در نظم آفرینش الهی هستند.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه کوثر شهرستان علی‌آباد کتول در پایان به طلاب، اظهار کرد: انسان برای رسیدن به هدف خلقت خود که مقدمه رسیدن به خداوند است، باید مطالعه کرده و در عصر حاضر خود را مجهز به ابزار ‌علمی کند و هم برای رشد و تعالی باید عامل به دانسته‌های خود باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار