مجتبی جمالی فرماندار علی آباد کتول در جلسه توجیهی کشاورزان، از کشت قراردادی گندم بعنوان خواسته بحق کشاورزان نام برد و افزود: به منظور تضمین کیفیت کشت محصولات کشاورز بایستی در خصوص تامین کود مورد نیاز و بیمه خسارت ، خیالش راحت و خاطرش جمع باشد و هیچ دغدغه‌ای از این باب نداشته باشد.

جلسه توجیهی طرح کشت قراردادی گندم برای کشاورزان علی آبادکتول برگزار شد
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی فرمانداری علی آبادکتول، جلسه توجیهی طرح کشت قراردادی گندم برای کشاورزان علی آبادکتول، باحضور جمالی فرماندار، عباسی معاونت تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی ،افشار معاون غله و بازرگانی گلستان ،اعتراف معاون اداری بازرگانی خدمات حمایتی ،سمیعی رئیس اداره غله شهرستان، سوخته سرایی رئیس صنف کشاورزی استان ،سلطانعلیان مدیریت جهادکشاورزی شهرستان به همراه کارشناسان، کارگزاران کود شهرستان،کارشناسان شرکت بیمه و جمع کثیری از کشاورزان در  محل کارگزاری کود جهانتیغ واقع در شهر فاضل آباد برگزار شد.
فرماندار در ادامه ، ضمن تقدیر از مدیریت جهاد کشاورزی برای تشویق کشاورزان و حمایت از آنان ، خاطرنشان کرد: کشت قراردادی سوپاپ اطمینانی است که خیال کشاورز  را برای تامین نوع بذر و کود راحت میکند و در کل کاشت  قراردادی به معنای ساماندهی کشاورزی است.
عباسی معاونت تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گفت: به منظور حمایت از کشاورزان و تضمین پایداری و خودکفایی تولید گندم، طرحی موسوم به "کشت قراردادی گندم" با همکاری جهادکشاورزی، شرکت خدمات حمایتی و اداره غله و خدمات بازرگانی، در مراکز جهادکشاورزی شهرستان‌ها آغاز شده است. در این طرح، کشاورزان با انعقاد قرارداد کشت در مراکز جهادکشاورزی، کودهای شیمیایی مورد نیاز خود را بدون پرداخت هزینه،دریافت و بیمه‌ی محصول گندم را بدون پیش پرداخت انجام می‌دهند و در زمان تحویل گندم به اداره غله،هزینه‌ها(کود و بیمه)از حساب کشاورزان کسر خواهد شد.
سلطانعلیان مدیریت جهاد کشاورزی علی آبادکتول از سطح زیر کشت ۲۴هزار هکتاری گندم درشهرستان خبر داد و گفت:
با این میزان سطح زیر کشت گندم، می بایست از کشاورزان حمایت بیشتری صورت پذیرد و نباید کشاورزان دغدغه کشت و تهیه  کود،بذر، سم و بیمه خسارت را داشته باشند .
وی در ادامه ، افزود: به منظور ترغیب کشاورزان، تاکنون جلسات وکلاس‌های توجیهی  متعددی برای کارشناسان و کشاورزان، برگزار شده و برای آگاه سازی و توجیه کشاورزان از روشهای مختلف نظیر دیدار چهره به چهره استفاده شده است.
 شایان ذکر است، کشاورزان شهرستان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر از نحوه اجرای طرح  و ثبت قرارداد در اسرع وقت به مراکز جهادکشاورزی شهرستان مراجعه نمایند.
همچنین این طرح برای اولین بار در علی آبادکتول به اجرا در آمده که مورد استقبال هم قرار گرفته است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار